DERS KİTABINDA ; OSMANLI
DÜRÜSTLÜĞÜ
1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 164 de bulunan
etkinlik için öğretmen
kılavuz kitabında öğrencilerinize işaretledikleri cümle ve bölümleri kendi
cümleleriyle ifade ederek metnin konusunu ilgili etkinliğe yazmalarını
söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden okudukları hikâyedeki
işaretledikleri yerleri kendi cümleleri ile ifade ederek metnin konusunu
yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin konusunu belirler kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 164 de bulunan
etkinlik için öğretmen
kılavuz kitabında öğrencilerinizden metnin olay, yer, zaman, şahıs ve varlık
kadrosunu belirlemelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilerden, okudukları hikâyenin olay, yer, zaman, şahıs ve varlık kadrosunu
ilgili yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, olay, yer, zaman, şahıs,
varlık kadrosu ve bunlarla ilgili unsurları belirler kazanımı hedeflenmektedir.
Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 165 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında metinde kültür ve medeniyetimizin
hangi unsurları işlenmiştir? Bu unsurları belirleyerek yazınız denmektedir.
Çalışma kitabında öğrencilerden okudukları metinde kültür ve medeniyetimize ait
hangi unsurlardan bahsedilmiş diye sorulmuş bunları maddeler hâlinde yazmaları
istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)
4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 166 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları hikâyenin
başlığı ile içeriği arasındaki ilişkiyi sorgulamalarını ve hikâyeye farklı
başlıklar bulmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki
yönerge verilmiştir. İlk yönergede metnin başlığı ile içeriği uyumlu mudur?
Niçin? diye sorulmuş, cevaplarını verilen noktalı yerlere yazmaları
istenmiştir. İkinci yönergede ise okudukları metin için verilen noktalı yerlere
farklı başlıklar yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile,metnin başlığı ile
içeriği arasındaki ilişkiyi ortaya koyar, okuduğu metne farklı başlıklar bulur
kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 166 da bulunan
etkinlik için öğretmen
kılavuz kitabında öğrencilerinize etkinlikte verilen paragrafları okumalarını
ve bunlardan hareketle “medeniyet ve insan” konulu istedikleri türde bir metin
oluşturmalarını söyleyiniz denmektedir.
Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen paragraflardan hareketle
medeniyet ve insan konulu istedikleri türde bir metin yazmaları istenmiştir. Bu
etkinlik ile, olay yazıları yazar, düşünce yazıları yazar, şiir yazar
kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanımda türlerin yazılması
için uygundur. Ancak öğrenci istediği türde bir metin yazacağından yazmadığı
diğer türler için kazanım gerçekleşmemiş olacaktır.
6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 168 de bulunan etkinlik
için öğretmen kılavuz kitabında
öğrencilerinizin eğik çizgi işaretinin kullanıldığı yerleri belirlemelerine
yönelik etkinliği yapmalarını sağlayınız denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede öğrencilerden, verilen
cümleleri eğik çizgilerin kullanımına dikkat ederek okumaları, ikinci yönergede
ise tabloyu, eğik çizginin ilk yönergede verilen cümlelerdeki kullanım
amaçlarına göre doldurmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama
işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanım için uygundur.
7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 168 de bulunan
etkinlik için öğretmen
kılavuz kitabında öğrencilerinize daha sonra eğik çizginin kullanımıyla ilgili
diğer etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden eğik
çizginin doğru kullanıldığı cümlelerin başına “X” işareti koymaları
istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)
8.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 169 da bulunan etkinlik için öğretmen
kılavuz kitabında öğrencilerinizden zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların
oluşumunda ek fiilin işlevi ile ilgili sezdirme etkinliğini yapmalarını
isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir.
İlk yönergede verilen cümlelerde altı çizili kelimelere yanda verilen eklerden
birini getirmeleri, ikinci yönergede ekleri getirdikten sonra fiillerin zaman
ve kiplerinde nasıl bir anlam değişikliği olduğu sorulmuş cevaplarını noktalı
yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, zaman ve kip çekimlerindeki
birleşik yapıların oluşumunda ek fiilin işlevini kavrar kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 169 da bulunan
etkinlik için öğretmen
kılavuz kitabında öğrencilerinizden zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların
oluşumunda ek fiilin işlevi ile ilgili kavrama ve uygulama etkinliklerini
yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen
cümlelerde yer alan birleşik zamanlı fiillerin altlarını çizerek bu fiillerin
zaman ve kiplerini noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, zaman
ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların oluşumunda ek fiilin işlevini kavrar
kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
10.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 169 da bulunan
etkinlik için öğretmen
kılavuz kitabında bu etkinlik öğrenci kazanımı ve öğretmen yönergeleri ile bir
önceki etkinlik ile aynıdır. Çalışma kitabında ise öğrencilere iki yönerge verilmiştir.
İlk yönergede “git–, al–, sev–” fiillerini kullanarak noktalı yerlere birleşik
zamanlı fiiller yazmaları, ikinci yönergede bu fiilleri kullanarak cümleler
kurmaları istenmiştir.
DERS KİTABINDA; ODCU HAFTASI ŞENLİKLERİ
1.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 170 de bulunan etkinlik için öğretmen
kılavuz kitabında öğrencilerinize cümleleri kutucuklarda verilen kelimelerle tamamlamalarına
yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden,
cümleleri kutu içinde verilen kelimelerden uygun olanlarıyla tamamlamaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin bağlamından hareketle kelime ve kelime
gruplarının anlamlarını çıkarır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen
kazanım için uygundur.
2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 170 de bulunan
etkinlik için öğretmen
kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları metinde geçen deyimlerin anlamlarını
bulmaya ve bu deyimleri birer cümlede kullanmaya yönelik etkinliği yapmalarını
isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk
yönergede metinde geçen deyimlerin anlamlarını sözlükten bularak karşılarına
yazmaları, ikinci yönergede bu deyimleri birer cümlede kullanmaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduğu metinde geçen kelime,deyim ve
atasözlerini cümle içinde kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanım için uygundur.
3.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 171 de bulunan etkinlik için öğretmen
kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları metnin konusu ve ana fikrini
yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden okudukları
metnin konusunu ve ana fikrini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin
konusunu belirler, metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanımlar için uygundur.
4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 171 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, metinden alınan
bölümü okuyarak yazarın yayla ile ilgili gözlemlerini yazmalarını söyleyiniz
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, metinden alınan bölümü okuyarak
yazarın yaylaya ilişkin gözlemlerini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metne
ilişkin sorulara cevap verir kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen
kazanım için uygun değildir. Hedeflenen kazanım metne ilişkin sorulara cevap
verilmesi iken uygulanan etkinlikte öğrencilere soru sorulmamış, yazların
yaylara ilişkin gözlemlerini yazmalarını istenmiştir. Etkinliğin kazanıma
uygun olması için, yazarın yaylara ilişkin gözlemlerine dair sorular sorulup,
öğrenciden metinden hareketle bu soruları cevap vermesi istenebilirdi.
5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 172 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden, etkinlikte verilen
cümledeki örtülü anlamı bularak yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma
kitabında öğrencilerden “Aradan geçen onca yıla rağmen o göç aklımda yer edecek
ve onu yaşarken asla sevmemekle birlikte beni hep kendine çekecekti.”
cümlesinde ne anlatılmak istenildiğini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduklarındaki
örtülü anlamları bulur kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım
için uygundur.
6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 172 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, öznel ve nesnel
cümleleri ayırt etmelerine yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma
kitabında öğrencilerden verilen cümlelerden öznel olanların başına “Ö”, nesnel
olanların başına “N” yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduklarındaki
öznel ve nesnel yargıları ayırt eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanım için uygundur.
7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 172 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden verilen cümleleri
sebep sonuç ilişkisine göre eşleştirmelerini isteyiniz. Çizelgedeki birinci sütuna
sebep cümlelerinin rakamını, ikinci sütuna ise ilgili sonuç cümlesinin harfini
yazmaları gerektiğini belirtiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden
verilen cümleleri aralarında sebep-sonuç, amaç-sonuç ilişkileri kurarak
eşleştirmeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, metindeki sebep-sonuç ilişkilerini
fark eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için
uygundur.
8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 173 de bulunan etkinlik
için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize metnin konusu ilgili afişleri
inceleyerek yorumlamalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede öğrencilerden verilen
afişleri incelemeleri, ikinci yönergede afişlerde gördüklerini anlatmaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, metinle ilgili görsel öğeleri yorumlar kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 173 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında bu etkinlikten önce öğrencilerinize
yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin yerine
Türkçelerini kullanmalarına yönelik etkinliği yaptırınız. Onlardan gazete
haberindeki yabancı dillere ait kelimeleri belirlemelerini ve Türkçe
karşılıklarını birer cümlede kullanmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma
kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede verilen haberi
okuyup haberde kullanılan yabancı kelimelerin altlarını çizmeleri, ikinci
yönergede yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarını yazarak bunları birer
cümlede kullanmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, yabancı dillerden alınmış,
dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin yerine Türkçelerini kullanır kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
10.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 174 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında
öğrencilerinizden etkinlikte verilen metni okumalarını ve gezdikleri yeri
anlatan bir gezi yazısı yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede öğrencilerden, verilen gezi
yazısını okumalarını, ikinci yönergede kendilerinin de bir gezi yazısı
yazmalarını istenmiştir. Bu etkinlik ile, olay yazıları yazar kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
11.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 175 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize köşeli ayracın
kullanımıyla ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede verilen cümlede köşeli
ayracın nasıl kullanıldığına dikkat ederek kullanım özelliğini noktalı yere
yazmaları ikinci yönergede ise cümlelere uygun noktalama işaretlerini
getirmeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine
uygun olarak kullanır kazanımı verilmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için
uygundur.
12.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 175 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize zaman ve kip
çekimlerindeki birleşik yapıların işlevleri ve kullanım özelliklerini
kavramalarına yönelik etkinliği yaptırınız. Cümleler arasındaki anlam farkını
bularak yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden,
verilen cümleleri altı çizili kelimelere dikkat ederek okumaları cümleler
arasında nasıl bir anlam farkı olduğunu yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile,
zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların işlevlerini ve kullanım
özelliklerini kavrar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım
için uygundur.
13.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 176 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize ek fiilin cümleye
kattığı anlam özellikleri ile ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma
kitabında öğrencilere bazı cümleler ve kazandıkları anlam özellikleri verilmiş,
cümleleri kazandıkları anlam özellikleriyle eşleştirmeleri istenmiştir.
(Kazanım belirtilmemiştir.)
14.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 176 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında
öğrencilerinizden verilen cümlelerin fiillerine ek fiil eklerini getirerek
cümleleri yeniden yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilerden, verilen cümlelerin fiillerine “–di, –miş, –se” ek fiillerinden
birini getirerek yeni bir cümle yazmaları istenmiştir. (Kazanım
belirtilmemiştir.)
DERS KİTABINDA; ANADOLU’DA KONUKSEVERLİK GELENEKSELDİR
1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 177 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize çalışma kitabında
verilen bulmaca etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilerden bulmacada gizlenmiş kelimelerden verilenleri bulmacada
işaretlemeleri, geriye kalan harfleri birleştirerek buldukları cümleyi
kutucuklara yazmaları istenmiştir.(Kazanım belirtilmemiştir.)
2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 177 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin okuduğu metinde geçen
kelime, deyim ve atasözlerini cümle içinde kullanmalarını sağlamak amacıyla
etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen
deyimleri anlamlarıyla eşleştirmeleri ve birer cümlede kullanmaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduğu metinde geçen kelime,deyim ve
atasözlerini cümle içinde kullanır kazanımı hedeflenmektedir.Etkinlik,
hedeflenen kazanım için uygundur.
3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 178 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize metindeki kelime
gruplarıyla ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında bazı
kelime grupları ve bunların açıklamaları verilmiş, kelime gruplarını
açıklamalara uygun biçimde noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik
ile, metnin bağlamından hareketle kelime ve kelime gruplarının anlamlarını
çıkarır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 178 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize okuduklarındaki öznel
ve nesnel yargıları ayırt etmelerini sağlamak amacıyla etkinliği yaptırınız
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere verilen tabloda yer alan öznel ve
nesnel cümleleri inceleyip kendilerinin de metinden seçtikleri cümleleri
tablodaki ilgili yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduklarındaki
öznel ve nesnel yargıları ayırt eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanım için uygundur.
5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 179 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize metinde yararlanılan
düşünceyi geliştirme yollarının işlevlerini açıklayabilmeleri için etkinliği
yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere verilen düşünceyi
geliştirme yollarının metinden alınan parçalardan hangisine uygun olduğunu
bularak noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metinde
yararlanılan düşünceyi geliştirme yollarının işlevlerini açıklar kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur. Ancak etkinlik ,
metinde yararlanılan düşünceyi geliştirme yollarının işlevlerini açıklar
kazanımı için öğrencilerden düşünceyi geliştirme yollarının metinden alınan
parçalardan uygun olan yere yerleştirildik sonra buradaki işlevini de
açıklamalarını isteyebilirdi.
6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 180 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz
kitabında öğrencilerinizden çalışma kitabındaki noktalı kısımları dinledikleri
metinden ve yaptıkları araştırmada edindikleri bilgilerden faydalanarak
doldurmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen
noktalı yerleri dinledikleri metinden ve yaptıkları araştırmadan edindikleri
bilgilerden faydalanarak doldurmaları istenmiştir.(Kazanım belirtilmemiştir.)
7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 181 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize kesme işaretinin
farklı yerlerde kullanımı ile ilgili sezdirme etkinliğini yaptırınız
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir.İlk
yönergede verilen şiirlerde kesme işaretinin kullanıldığı yerlerin altını
çizmeleri, ikinci yönergede şiirlerde
kesme işaretinin ne amaçla kullanıldığını yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik
ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 181 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz
kitabında öğrencilerinize kesme işaretinin kullanımı ile ilgili etkinliği yaptırınız
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen cümle ve dizelerin uygun
yerlerinde kesme işaretini kullanmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama
işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanım için uygundur.
9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 182 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden, verilen cümleleri
karşılarındaki anlam özelliklerine uygun eklerle tamamlamalarını isteyiniz
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen cümleleri karşılarındaki
anlam özelliklerine göre uygun eklerle tamamlamaları istenmiştir. Bu etkinlik
ile, zaman ve kip çekimlerindeki
birleşik yapıları özelliklerine uygun biçimde kullanır kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
DERS KİTABINDA; EMİNE TEYZE’NİN ÇİLEK REÇELİ
1.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 183 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin aynı kavram alanına
giren kelimelerle ilgili etkinliği yapmalarını sağlayınız denmektedir. Çalışma
kitabında öğrencilerden, dinledikleri metinde aynı kavram alanına giren
kelimeleri yuvarlak içine alarak belirlemeleri istenmektedir. Bu etkinlik ile,
aynı kavram alanına giren kelimeleri, anlam farklılıklarını dikkate alarak
kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur
fakat eksiktir. ‘’…anlam farklılıklarını dikkate alarak kullanır ‘’kazanımı
için öğrencilerden örnek vermeleri istenebilirdi.
2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 183 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuzunda kitabında öğrencilerinizden etkinlikteki
resimleri dinledikleri metne göre sıralamalarını ve bu resimlerden de
yararlanarak hikâyeyi kronolojik sıra ve mantık akışına göre özetlemelerini
isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir.
İlk yönergede öğrencilerden resimleri inceleyip resimlerin altındaki kutucuklara
metindeki olayların oluş sırasına göre numara yazmaları, ikinci yönergede ise
resimlerden de yararlanarak hikâyeyi mantık akışına göre kendi cümleleri ile
özetlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, görsel/işitsel unsurlarla
dinledikleri/izledikleri arasında ilgi kurar, dinlediklerini/izlediklerini
kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetler kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanım için uygundur.
3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 184 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz
kitabında öğrencilerinizin dinledikleri metindeki sebep-sonuç ve amaç-sonuç
ilişkilerini fark etmelerini sağlayınız denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilerden, verilen cümleleri dinledikleri metinden hareketle tamamlamaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerinde/izlediklerinde sebep-sonuç
ilişkilerini belirler, dinlediklerinde/izlediklerinde amaç-sonuç ilişkilerini
belirler kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik hedeflenen kazanıma uygundur.
4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 184 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz
kitabında öğrencilerinizden, Emine Teyze ile yazarın babasını kişilik yönünden
karşılaştırmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden,
Emine Teyze ile yazarın babasını kişilik yönünden karşılaştırmaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerine/izlediklerine ilişkin
karşılaştırmalar yapar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım
için uygundur.
5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 185 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında
öğrencilerinize dinledikleri hikâyenin öncesine ait kurgular oluşturmalarını
söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, dinledikleri hikâyenin
öncesinde yaşananlarla ilgili tahminlerini hikâye biçiminde yazmaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerinin/izlediklerinin öncesi ve/veya
sonrasına ait kurgular yapar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen
kazanım için uygundur.
6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 185 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz
kitabında öğrencilerinize, metnin ana fikri ve yardımcı fikirleri ile ilgili
etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, dinledikleri
metinden verilen sonuçlardan hangisi ya da hangileri çıkarılamaz diye sorulmuş,
işaretlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerinin/izlediklerinin ana
fikrini/ana duygusunu belirler, dinlediklerindeki/izlediklerindeki yardımcı
fikirleri/duyguları belirler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen
kazanım için uygundur.
7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 186 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden, resimden hareketle
bir hikâye yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden,
verilen resmi inceleyip resmin kendilerinde bıraktığı duygu ve düşüncelerden
hareketle bir hikâye yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, olay yazıları
yazar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 187 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin noktama işaretleri
hakkındaki bilgilerini pekiştirmek amacıyla ilgili etkinliği yaptırınız
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen parçada yay ayraç içinde
gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koymaları istenmiştir. Bu
etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 187 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, fiillerde birleşik
zamanın kazandırdığı anlam özelliklerine yönelik uygulama etkinliğini
yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen cümleleri
okuyup cümlelerdeki anlam farkını yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, zaman
ve kip çekimlerindeki birleşik yapıları özelliklerine uygun biçimde kullanır
kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
10.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 187 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize birleşik zamanlı
fiillerdeki zaman eklerinin cümlelere kattığı anlamları yazmalarını söyleyiniz
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk
yönergede öğrencilerden, verilen cümlelerin fiillerine dikkat etmeleri altı çizili
eklerin cümleye kattığı anlamı yazmaları, ikinci yönergede ise kendilerinin de
birleşik zamanlı fiiller kullanarak üç cümle yazmaları istenmiştir. (Kazanım
belirtilmemiştir.)














































Hiç yorum yok:
Yorum Gönder