14 Aralık 2014 Pazar

6.TEMA : TOPLUM HAYATI











DERS KİTABINDA ; OSMANLI DÜRÜSTLÜĞÜ


1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 164 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize işaretledikleri cümle ve bölümleri kendi cümleleriyle ifade ederek metnin konusunu ilgili etkinliğe yazmalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden okudukları hikâyedeki işaretledikleri yerleri kendi cümleleri ile ifade ederek metnin konusunu yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin konusunu belirler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.








2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 164 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden metnin olay, yer, zaman, şahıs ve varlık kadrosunu belirlemelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, okudukları hikâyenin olay, yer, zaman, şahıs ve varlık kadrosunu ilgili yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ve bunlarla ilgili unsurları belirler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.









3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 165 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında metinde kültür ve medeniyetimizin hangi unsurları işlenmiştir? Bu unsurları belirleyerek yazınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden okudukları metinde kültür ve medeniyetimize ait hangi unsurlardan bahsedilmiş diye sorulmuş bunları maddeler hâlinde yazmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)








4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 166 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları hikâyenin başlığı ile içeriği arasındaki ilişkiyi sorgulamalarını ve hikâyeye farklı başlıklar bulmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede metnin başlığı ile içeriği uyumlu mudur? Niçin? diye sorulmuş, cevaplarını verilen noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. İkinci yönergede ise okudukları metin için verilen noktalı yerlere farklı başlıklar yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile,metnin başlığı ile içeriği arasındaki ilişkiyi ortaya koyar, okuduğu metne farklı başlıklar bulur kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.







5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 166 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize etkinlikte verilen paragrafları okumalarını ve bunlardan hareketle “medeniyet ve insan” konulu istedikleri türde bir metin oluşturmalarını söyleyiniz denmektedir.  Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen paragraflardan hareketle medeniyet ve insan konulu istedikleri türde bir metin yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, olay yazıları yazar, düşünce yazıları yazar, şiir yazar kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanımda türlerin yazılması için uygundur. Ancak öğrenci istediği türde bir metin yazacağından yazmadığı diğer türler için kazanım gerçekleşmemiş olacaktır.







6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 168 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin eğik çizgi işaretinin kullanıldığı yerleri belirlemelerine yönelik etkinliği yapmalarını sağlayınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede öğrencilerden, verilen cümleleri eğik çizgilerin kullanımına dikkat ederek okumaları, ikinci yönergede ise tabloyu, eğik çizginin ilk yönergede verilen cümlelerdeki kullanım amaçlarına göre doldurmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.








 7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 168 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize daha sonra eğik çizginin kullanımıyla ilgili diğer etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden eğik çizginin doğru kullanıldığı cümlelerin başına “X” işareti koymaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)






8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 169 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların oluşumunda ek fiilin işlevi ile ilgili sezdirme etkinliğini yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede verilen cümlelerde altı çizili kelimelere yanda verilen eklerden birini getirmeleri, ikinci yönergede ekleri getirdikten sonra fiillerin zaman ve kiplerinde nasıl bir anlam değişikliği olduğu sorulmuş cevaplarını noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların oluşumunda ek fiilin işlevini kavrar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.







9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 169 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların oluşumunda ek fiilin işlevi ile ilgili kavrama ve uygulama etkinliklerini yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen cümlelerde yer alan birleşik zamanlı fiillerin altlarını çizerek bu fiillerin zaman ve kiplerini noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların oluşumunda ek fiilin işlevini kavrar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.







10.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 169 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında bu etkinlik öğrenci kazanımı ve öğretmen yönergeleri ile bir önceki etkinlik ile aynıdır. Çalışma kitabında ise öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede “git–, al–, sev–” fiillerini kullanarak noktalı yerlere birleşik zamanlı fiiller yazmaları, ikinci yönergede bu fiilleri kullanarak cümleler kurmaları istenmiştir.







DERS KİTABINDA; ODCU HAFTASI ŞENLİKLERİ

1.ETKİNLİK:  Çalışma kitabında sayfa 170 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize cümleleri kutucuklarda verilen kelimelerle tamamlamalarına yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, cümleleri kutu içinde verilen kelimelerden uygun olanlarıyla tamamlamaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin bağlamından hareketle kelime ve kelime gruplarının anlamlarını çıkarır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.








2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 170 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları metinde geçen deyimlerin anlamlarını bulmaya ve bu deyimleri birer cümlede kullanmaya yönelik etkinliği yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede metinde geçen deyimlerin anlamlarını sözlükten bularak karşılarına yazmaları, ikinci yönergede bu deyimleri birer cümlede kullanmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduğu metinde geçen kelime,deyim ve atasözlerini cümle içinde kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.








3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 171 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları metnin konusu ve ana fikrini yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden okudukları metnin konusunu ve ana fikrini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin konusunu belirler, metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanımlar için uygundur.







4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 171 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, metinden alınan bölümü okuyarak yazarın yayla ile ilgili gözlemlerini yazmalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, metinden alınan bölümü okuyarak yazarın yaylaya ilişkin gözlemlerini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metne ilişkin sorulara cevap verir kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygun değildir. Hedeflenen kazanım metne ilişkin sorulara cevap verilmesi iken uygulanan etkinlikte öğrencilere soru sorulmamış, yazların yaylara ilişkin gözlemlerini yazmalarını istenmiştir. Etkinliğin kazanıma uygun olması için, yazarın yaylara ilişkin gözlemlerine dair sorular sorulup, öğrenciden metinden hareketle bu soruları cevap vermesi istenebilirdi.






5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 172 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden, etkinlikte verilen cümledeki örtülü anlamı bularak yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden “Aradan geçen onca yıla rağmen o göç aklımda yer edecek ve onu yaşarken asla sevmemekle birlikte beni hep kendine çekecekti.” cümlesinde ne anlatılmak istenildiğini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduklarındaki örtülü anlamları bulur kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.







6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 172 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, öznel ve nesnel cümleleri ayırt etmelerine yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen cümlelerden öznel olanların başına “Ö”, nesnel olanların başına “N” yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduklarındaki öznel ve nesnel yargıları ayırt eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.






7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 172 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden verilen cümleleri sebep sonuç ilişkisine göre eşleştirmelerini isteyiniz. Çizelgedeki birinci sütuna sebep cümlelerinin rakamını, ikinci sütuna ise ilgili sonuç cümlesinin harfini yazmaları gerektiğini belirtiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen cümleleri aralarında sebep-sonuç, amaç-sonuç ilişkileri kurarak eşleştirmeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, metindeki sebep-sonuç ilişkilerini fark eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.








8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 173 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize metnin konusu ilgili afişleri inceleyerek yorumlamalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede öğrencilerden verilen afişleri incelemeleri, ikinci yönergede afişlerde gördüklerini anlatmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metinle ilgili görsel öğeleri yorumlar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.







 9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 173 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında bu etkinlikten önce öğrencilerinize yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin yerine Türkçelerini kullanmalarına yönelik etkinliği yaptırınız. Onlardan gazete haberindeki yabancı dillere ait kelimeleri belirlemelerini ve Türkçe karşılıklarını birer cümlede kullanmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede verilen haberi okuyup haberde kullanılan yabancı kelimelerin altlarını çizmeleri, ikinci yönergede yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarını yazarak bunları birer cümlede kullanmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin yerine Türkçelerini kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.








10.ETKİNLİK:  Çalışma kitabında sayfa 174 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden etkinlikte verilen metni okumalarını ve gezdikleri yeri anlatan bir gezi yazısı yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede öğrencilerden, verilen gezi yazısını okumalarını, ikinci yönergede kendilerinin de bir gezi yazısı yazmalarını istenmiştir. Bu etkinlik ile, olay yazıları yazar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.









11.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 175 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize köşeli ayracın kullanımıyla ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede verilen cümlede köşeli ayracın nasıl kullanıldığına dikkat ederek kullanım özelliğini noktalı yere yazmaları ikinci yönergede ise cümlelere uygun noktalama işaretlerini getirmeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı verilmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.







12.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 175 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların işlevleri ve kullanım özelliklerini kavramalarına yönelik etkinliği yaptırınız. Cümleler arasındaki anlam farkını bularak yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen cümleleri altı çizili kelimelere dikkat ederek okumaları cümleler arasında nasıl bir anlam farkı olduğunu yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların işlevlerini ve kullanım özelliklerini kavrar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.




13.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 176 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize ek fiilin cümleye kattığı anlam özellikleri ile ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere bazı cümleler ve kazandıkları anlam özellikleri verilmiş, cümleleri kazandıkları anlam özellikleriyle eşleştirmeleri istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)






14.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 176 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden verilen cümlelerin fiillerine ek fiil eklerini getirerek cümleleri yeniden yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen cümlelerin fiillerine “–di, –miş, –se” ek fiillerinden birini getirerek yeni bir cümle yazmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)






DERS KİTABINDA; ANADOLU’DA KONUKSEVERLİK GELENEKSELDİR


1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 177 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize çalışma kitabında verilen bulmaca etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden bulmacada gizlenmiş kelimelerden verilenleri bulmacada işaretlemeleri, geriye kalan harfleri birleştirerek buldukları cümleyi kutucuklara yazmaları istenmiştir.(Kazanım belirtilmemiştir.)







2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 177 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin okuduğu metinde geçen kelime, deyim ve atasözlerini cümle içinde kullanmalarını sağlamak amacıyla etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen deyimleri anlamlarıyla eşleştirmeleri ve birer cümlede kullanmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduğu metinde geçen kelime,deyim ve atasözlerini cümle içinde kullanır kazanımı hedeflenmektedir.Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.








3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 178 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize metindeki kelime gruplarıyla ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında bazı kelime grupları ve bunların açıklamaları verilmiş, kelime gruplarını açıklamalara uygun biçimde noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin bağlamından hareketle kelime ve kelime gruplarının anlamlarını çıkarır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.






4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 178 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize okuduklarındaki öznel ve nesnel yargıları ayırt etmelerini sağlamak amacıyla etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere verilen tabloda yer alan öznel ve nesnel cümleleri inceleyip kendilerinin de metinden seçtikleri cümleleri tablodaki ilgili yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduklarındaki öznel ve nesnel yargıları ayırt eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.








5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 179 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize metinde yararlanılan düşünceyi geliştirme yollarının işlevlerini açıklayabilmeleri için etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere verilen düşünceyi geliştirme yollarının metinden alınan parçalardan hangisine uygun olduğunu bularak noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metinde yararlanılan düşünceyi geliştirme yollarının işlevlerini açıklar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur. Ancak etkinlik , metinde yararlanılan düşünceyi geliştirme yollarının işlevlerini açıklar kazanımı için öğrencilerden düşünceyi geliştirme yollarının metinden alınan parçalardan uygun olan yere yerleştirildik sonra buradaki işlevini de açıklamalarını isteyebilirdi.








6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 180 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden çalışma kitabındaki noktalı kısımları dinledikleri metinden ve yaptıkları araştırmada edindikleri bilgilerden faydalanarak doldurmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen noktalı yerleri dinledikleri metinden ve yaptıkları araştırmadan edindikleri bilgilerden faydalanarak doldurmaları istenmiştir.(Kazanım belirtilmemiştir.)







7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 181 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize kesme işaretinin farklı yerlerde kullanımı ile ilgili sezdirme etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir.İlk yönergede verilen şiirlerde kesme işaretinin kullanıldığı yerlerin altını çizmeleri,  ikinci yönergede şiirlerde kesme işaretinin ne amaçla kullanıldığını yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.






8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 181 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize kesme işaretinin kullanımı ile ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen cümle ve dizelerin uygun yerlerinde kesme işaretini kullanmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.







9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 182 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden, verilen cümleleri karşılarındaki anlam özelliklerine uygun eklerle tamamlamalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen cümleleri karşılarındaki anlam özelliklerine göre uygun eklerle tamamlamaları istenmiştir. Bu etkinlik ile,  zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıları özelliklerine uygun biçimde kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.








DERS KİTABINDA; EMİNE TEYZE’NİN ÇİLEK REÇELİ


1.ETKİNLİK:  Çalışma kitabında sayfa 183 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin aynı kavram alanına giren kelimelerle ilgili etkinliği yapmalarını sağlayınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, dinledikleri metinde aynı kavram alanına giren kelimeleri yuvarlak içine alarak belirlemeleri istenmektedir. Bu etkinlik ile, aynı kavram alanına giren kelimeleri, anlam farklılıklarını dikkate alarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur fakat eksiktir. ‘’…anlam farklılıklarını dikkate alarak kullanır ‘’kazanımı için öğrencilerden örnek vermeleri istenebilirdi.






2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 183 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuzunda kitabında öğrencilerinizden etkinlikteki resimleri dinledikleri metne göre sıralamalarını ve bu resimlerden de yararlanarak hikâyeyi kronolojik sıra ve mantık akışına göre özetlemelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede öğrencilerden resimleri inceleyip resimlerin altındaki kutucuklara metindeki olayların oluş sırasına göre numara yazmaları, ikinci yönergede ise resimlerden de yararlanarak hikâyeyi mantık akışına göre kendi cümleleri ile özetlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, görsel/işitsel unsurlarla dinledikleri/izledikleri arasında ilgi kurar, dinlediklerini/izlediklerini kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetler kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.








3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 184 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin dinledikleri metindeki sebep-sonuç ve amaç-sonuç ilişkilerini fark etmelerini sağlayınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen cümleleri dinledikleri metinden hareketle tamamlamaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerinde/izlediklerinde sebep-sonuç ilişkilerini belirler, dinlediklerinde/izlediklerinde amaç-sonuç ilişkilerini belirler kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik hedeflenen kazanıma uygundur.





4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 184 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden, Emine Teyze ile yazarın babasını kişilik yönünden karşılaştırmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, Emine Teyze ile yazarın babasını kişilik yönünden karşılaştırmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerine/izlediklerine ilişkin karşılaştırmalar yapar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.








5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 185 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize dinledikleri hikâyenin öncesine ait kurgular oluşturmalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, dinledikleri hikâyenin öncesinde yaşananlarla ilgili tahminlerini hikâye biçiminde yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerinin/izlediklerinin öncesi ve/veya sonrasına ait kurgular yapar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.










6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 185 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, metnin ana fikri ve yardımcı fikirleri ile ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, dinledikleri metinden verilen sonuçlardan hangisi ya da hangileri çıkarılamaz diye sorulmuş, işaretlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerinin/izlediklerinin ana fikrini/ana duygusunu belirler, dinlediklerindeki/izlediklerindeki yardımcı fikirleri/duyguları belirler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.







7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 186 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden, resimden hareketle bir hikâye yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen resmi inceleyip resmin kendilerinde bıraktığı duygu ve düşüncelerden hareketle bir hikâye yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, olay yazıları yazar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.






8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 187 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin noktama işaretleri hakkındaki bilgilerini pekiştirmek amacıyla ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen parçada yay ayraç içinde gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koymaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.





9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 187 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, fiillerde birleşik zamanın kazandırdığı anlam özelliklerine yönelik uygulama etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen cümleleri okuyup cümlelerdeki anlam farkını yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıları özelliklerine uygun biçimde kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.







10.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 187 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize birleşik zamanlı fiillerdeki zaman eklerinin cümlelere kattığı anlamları yazmalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede öğrencilerden, verilen cümlelerin fiillerine dikkat etmeleri altı çizili eklerin cümleye kattığı anlamı yazmaları, ikinci yönergede ise kendilerinin de birleşik zamanlı fiiller kullanarak üç cümle yazmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder