15 Aralık 2014 Pazartesi

3.TEMA: KAVRAMLAR VE ÇAĞRIŞIMLAR







DERS KİTABINDA ; BAKARDIM GÜNEŞ AVUÇLARIMDA


1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 68 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları şiirin anahtar kelimelerini bulmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden kutucuklardan hangisinde okuduğumuz metnin anahtar kelimeleri vardır? diye sorulup cevaplarına göre aşağıdaki kutucuğu işaretlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, Metindeki anahtar kelimeleri belirler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, kazanıma uygundur.








2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 68 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin şiir dilinin farklılığını ayırt etmelerine yönelik etkinliği yapmalarını sağlayınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere önce bir dörtlük verilmiş ardından bu dörtlüğe dair sorular sorulmuştur.  (Şiirin hangi dizesinde insan özelliği verilen bir varlıktan söz edilmektedir? Şairin, kendini daha hür hissetmesinin sebebi sizce ne olabilir? ) Daha sonra ise öğrencilerden tablo halinde verilen kelimelerdeki ortak sesleri göstermeleri, bu seslerin şiiri nasıl etkilediğini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, şiir dilinin farklılığını ayıt eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlikte sorulan sorular hedeflenen kazanım için uygun değildir. Şiir dilinin farklılığını kazandırmak adına öğrencilere önce bir düz metin daha sonra ise  şiir örneği verilip karşılaştırma yapılmaları istense farklılığı ayırt etmek adına daha uygun bir etkinlik olabilir.










3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 69 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları şiirin kendilerinde uyandırdığı duyguları ifade etmelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden okudukları şiirin kendilerinde uyandırdığı duyguları verilen noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, şiirin kendisinde uyandırdığı duyguları ifade eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.









4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 69 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları şiirin ana duygusunu bulmaya yönelik etkinliği yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden okudukları şiirin ana duygusunu yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.









5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 69 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları şiir için farklı başlıklar bulmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden okudukları metin için farklı başlıklar yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduğu metne farklı başlıklar bulur kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.









6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 70 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında altıncı etkinlik birkaç kez farklı öğretmen yönergeleri ve öğrenci kazanımları ile yinelenmiştir. Birincisinde öğrencilerinizden yazdıklarını çalışma kitaplarının yetmiş ikinci sayfasındaki “Yazdığımı Değerlendiriyorum” formunu kullanarak değerlendirmelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilerden dinledikleri şarkıdan, okudukları şiirden ve sınıflarındaki görsellerden faydalanarak kendilerinin baş kahraman olduğu bir masal ya da öykü yazmaları istenir. Bu etkinlik ile, yazdıklarını biçim ve içerik yönünden değerlendirir,  yazdıklarını dil ve anlatım yönünden değerlendirir, yazdıklarını yazım ve noktalama kurallarına uygunluk yönünden değerlendirir kazanımları hedeflenmektedir. Yazılarında yazım ve noktalama kurallarına uymalarının konunun ve türün özelliğine uygun bir giriş yapmalarının konunun özelliğine uygun düşünceyi geliştirme yollarını kullanmaların atasözü, deyim ve söz sanatlarını uygun durumlarda kullanarak anlatımını zenginleştirmelerinin yazılarını etkileyici ifadelerle sonuca bağlamalarının yazılarının niteliğinin artmasına katkı sağlayacağını hatırlatarak bunları uygulamaları gerektiğini söyleyiniz denmektedir. Bu eklemeler ile, yazma yöntem ve tekniklerini kullanır, Yazım ve noktalama kurallarına uyar, konunun özelliğine uygun düşünceyi geliştirme yollarını kullanır, atasözü, deyim ve söz sanatlarını uygun durumlarda kullanarak anlatımını zenginleştirir, yazısına konunun ve türün özelliğine uygun bir giriş yapar, yazıyı etkileyici ifadelerle sonuca bağlar, yazma yöntem ve tekniklerini kullanır kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.











7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 71 bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize noktanın kullanımı ile ilgili daha önce öğrendikleri kuralları hatırlayıp hatırlamadıklarını sorunuz. Hatırlamalarına yardımcı olmak amacıyla verilen örnekleri tahtaya yazınız denmekte örneklerden sonra noktanın kullanımı ile ilgili etkinliğin yaptırılması istenmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere bir takım cümleler verilmiş, verilen cümlelerde noktalama işareti kullanılmamıştır. Cümlelerin uygun yerlerine noktalama işaretlerini koymaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, yazım kurallarını kavrayarak uygular kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.









8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 72 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden karışık olarak verilen kitap künyelerini düzenleyerek yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen kitap künyelerini düzenleyerek yazmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir)











9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 73 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden fiillerle ilgili sezdirme etkinliğini yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen cümlelerdeki fiilleri dikkatle incelemeleri, bunlarla ilgili sorulara cevap vermeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, basit, türemiş ve birleşik fiillerin kuruluş ve anlam özelliklerini kavrar kazanımı hedeflenmiştir. Etkinlik, kazanıma uygundur.











10.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 74 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğretmen tarafından öğrencilere konu ile birtakım açılmalar yapılması istenmiş ve açıklamanın ardından öğrencilerinizden basit, türemiş ve birleş fiillere yönelik kavrama etkinliğini yapmalarını isteyiniz denmiştir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen cümlelerdeki fiilleri inceleyip tablodaki yerlerine yerleştirmeleri istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)








11.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 75 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize basit, türemiş ve birleşik fiillerle ilgili uygulama etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede öğrencilerden, verilen fiil kök ve gövdelerine uygun ekler getirilerek türemiş ve bileşik fiiller oluşturmaları, ikinci yönergede ise verilen kutucuklara örnekteki gibi isim ve yardımcı fiilden oluşmuş birleşik fiiller yazmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)

















DERS KİTABINDA; HAYATA AÇILAN KAPILAR


1.ETKİNLİK:   Çalışma kitabında sayfa 76 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden kapı ve zaman kavramlarının kendilerinde yaptığı çağrışımları yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen kelimelerin zihninizde oluşturduğu çağrışımları yazmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)







2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 76 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında, metnin okunması sırasında öğrencilerinizden anlamını bilmedikleri kelimeleri belirlemelerini, belirledikleri kelimelerin anlamlarını kelimelerin geçtiği cümlelerin bağlamından hareketle tahmin etmelerini, bu tahminlerini yazmalarını, daha sonra kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak tahminleriyle karşılaştırmalarını ve bu kelimelerle cümleler kurmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilk yönergede verilen noktalı yerlere metindeki anlamını bilmedikleri kelimeleri, kelimelerin anlamlarına ilişkin tahminlerini ve kelimelerin sözlük anlamlarını yazmaları istenmiştir. İkinci yönergede ise, A-B-C sütunlarından A sütununa yazdıkları kelimelerle cümleler kurup bunları verilen noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin bağlamından hareketle kelime ve kelime gruplarının anlamlarını çıkarır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.












3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 77 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden kelimeler arasındaki anlam ilişkileriyle ilgili olan etkinliği yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, okudukları metinde geçen tablo halinde verilmiş kelimeleri eş ve yakın anlamlarıyla eşleştirmeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, kelimeler arasındaki anlam ilişkilerini kavrayarak birbiriyle anlamca ilişkili kelimelere örnek verir kazanımı hedeflenmektedir. Bu etkinlik verilmiş kelimeleri eş ve yakın anlamlarıyla eşleştirmeleri ile anlamca ilişkili kelimeleri öğretir fakat öğrenciye kazanımda yer alan anlamca ilişkili kelimelere örnek verir kazanımını vermez. Bu etkinliğin kazanıma uygun olması için öğrencilerden anlamca ilişkili kelimelere örnek vermeleri istenebilir.










4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 77 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize okudukları metinde geçen deyimlerle ilgili etkinliği yapmalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilere üç farklı yönerge verilmiş, ilk yönergede verilen deyimler ile bu deyimlerin açıklamalarını örnekteki gibi eşleştirmeleri istenmiştir. İkinci yönergede eşleştirme sonucunda açıklaması olmayan deyimin anlamı hakkında tahminleri yazmaları, üçüncü ve son yönergede ise bu deyimleri kullanarak birer cümle kurmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduğu metinde geçen kelime, deyim ve atasözlerini cümle içinde kullanır kazanımı hedeflenmektedir.Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.










5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 78 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin okudukları metnin konusunu, ana fikrini ve yardımcı fikirlerini bulmalarını sağlayın denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden okudukları metnin konusunu, ana fikrini ve yardımcı fikirlerini verilen tablo üzerinde yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin konusunu belirler, metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler, metindeki yardımcı fikirleri/duyguları belirler kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.







6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 79 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize geçmişten günümüze evler konusunda bir hikâye veya deneme türünde bir metin yazacaklarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında da aynı şekilde öğrencilerden “Geçmişten Günümüze Evler” konusunda bir deneme yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, yazma yöntem ve tekniklerini kullanır, düşünce yazıları yazar kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanımlara uygundur.









7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 80 bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize noktanın kullanımıyla ilgili etkinliği yapmalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen cümlelerin uygun yerlerine nokta koymaları istenmektedir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.








8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 80 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden basit, türemiş ve birleşik fiillerin kuruluş ve anlam özellikleriyle ilgili etkinlikleri yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönergede verilmiş, ilk yönergede verilen cümlelerde yer alan altı çizili fiilleri yapılarına göre incelemeleri, bu fiilleri tabloda yer alan örnekteki gibi yerlerine yazmaları istenmiştir. İkinci yönergede ise, bu fiilleri kullanarak birer cümle kurmaları beklenmiştir. Bu etkinlik ile, basit, türemiş ve birleşik fiillerin kuruluş ve anlam özelliklerini kavrar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.










9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 81 de bulunan etkinlik için öğretmene verdiği yönerge ve öğrencide hedeflenen kazanım ile sekizinci etkinlik ile aynıdır. Çalışma kitabında ise yine aynı şekilde öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede öğrencilerden verilen metinde yer alan birleşik fiilleri bularak verilen noktalı yerlere yazmaları istenirken ikinci yönergede, buldukları 
birleşik fiilleri birer cümlede kullanmaları istenmiştir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.












DERS KİTABINDA; PEMBE İNCİLİ KAFTAN


1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 82 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında okuma öncesinde öğrencilerinize metnin türü ve konusu hakkında kısa bir bilgi veriniz, metni sesli olarak okuyunuz, okuma sırasında öğrencilerinizden Muhsin Çelebi, Sadrazam ve Şah İsmail'in fiziki ve karakter özellikleriyle ilgili bilgileri ve ifadeleri not etmelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen tabloya Muhsin Çelebi, Sadrazam ve Şah İsmail’in fiziki ve karakter özelliklerini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, Olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ve bunlarla ilgili unsurları belirler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, şahıs kadrosu ile ilgili unsurları içermektedir.







2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 83 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden metnin olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosunu belirlemelerini ve okudukları hikâyeyi kronolojik sıra ve mantık akış içinde kendi cümleleriyle özetlemelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilk yönergede verilen soruları okuyup metne göre cevaplamaları, ikinci yönergede ise okudukları metni kendi cümleleri ile kronolojik sıra ve mantık akışı içerisinde özetlemeleri istenmiştir. Sorulan sorular şu şekildedir; Metinde anlatılan olay nedir? Olay nerelerde geçmektedir? Olay hangi zamanda geçiyor?  Ana karakter ve yardımcı karakterler kimlerdir? Bu etkinlik ile, olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ve bunlarla ilgili unsurları belirler, okuduklarını kendi cümleleriyle,kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetler kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.









3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 84 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden kendilerini Muhsin Çelebi'nin yerine koyarak elçilik görevinden sonraki duygu ve düşüncelerini ifade etmelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden kendini Muhsin Çelebi’nin yerine koyarak elçilik görevinden sonraki duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, kendisini şahıs ve varlık kadrosunun yerine koyarak olayları, duygu, düşünce hayalleri yorumlar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.








4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 84 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden dinledikleri hikâyenin başlığı ile içeriği arasındaki ilişkiyi sorgulamalarını ve hikâyeye farklı başlıklar bulmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede, okudukları hikâyenin başlık ile anlatılan olaylar arasında nasıl ve neden bir ilişki olduğunu ikinci yönergede ise hikâyenin yazarı kendileri olsalardı bu hikâye için nasıl bir başlığı niçin seçecekleri sorulmuştur. Bu etkinlik ile, okuduğu metne farklı başlıklar bulur, metnin yazarı veya şairi hakkında bilgi edinir kazanımları hedeflenmektedir. Bu etkinlik hedeflenen okuduğu metne farklı başlıklar bulur kazanımını karşılarken metnin yazarı veya şairi hakkında bilgi edinir kazanımı için uygun değildir. Hedeflenen bu kazanım için öğrencilere önceden yazar hakkında araştırma ödevi verilebilirdi.








5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 85 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden hikâyenin bitmemiş olduğunu farzederek hikâyenin devamını kurgulamalarını isteyiniz. Öğrencilerinize hikâyenin devamını metnin genel anlamına ve mantıksal bütünlüğüne bağlı kalarak yazmalar gerektiğini ifade ediniz denmektedir. Çalışma kitabında da öğrencilerden okudukları hikâyenin bitmemiş olduğunu farzederek hikâyenin devamını kurgulamaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, olay yazıları yazar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.








6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 86 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin virgülün kullanımıyla ilgili yeni öğrenecekleri kuralı fark edebilmelerini sağlamak amacıyla ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki farklı yönerge verilmiş bu yönergeleri yapabilmek için verilen ifadeleri incelemeleri istenmiştir. İlk yönergede öğrencilere, verilen ifadeler hangi amaçla, nerelerde kullanıldığı sorulmuştur. İkinci yönergede ise ifadelerde virgülün kullanıldığı yerlere dikkat edip bu kullanımın virgülün diğer kullanımlarından farkının ne olduğunu yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik kazanım için uygundur. Ancak bu tür kazanımlarda öğrencilere uygulama yaptırmak yerine verilen örneklerde noktalama işaretlerinin kullanımının uygunluğuna dair sorular sorulmaktadır. Bu da hedeflenen kazanımda  (Noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır ) öğrenciyi örnekler vermede pasif kılmıştır.








7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 86 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden ilgili etkinlikte karışık olarak verilmiş kitap künyelerini düzenleyerek yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, karışık olarak verilmiş bibliyografik künyeleri, uygun noktalama işaretlerini kullanarak düzenlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.









8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 87 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden farklı yapıdaki fiillerin anlam özelliklerini belirterek bu fiilleri cümle içinde kullanmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen fiilleri yapılarına göre inceleyip, fiillerin anlamlarını ve aralarındaki anlam farklarını noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. Sonra ise bu fiillerle birer cümle kurmaları beklenmiştir. Bu etkinlik ile, farklı yapı özelliklerinde fiilleri anlam özelliklerini dikkate alarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir.  Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.








9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 88 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden verilen basit fiilleri türemiş ve birleşik fiiller hâline getirerek birer cümlede kullanmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen basit fiilleri, türemiş ve birleşik fiiller hâline getirip birer cümlede kullanmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, farklı yapı özelliklerinde fiilleri anlam özelliklerini dikkate alarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.












DERS KİTABINDA; YİĞİTLERİMİZ CEPHANE BEKLİYOR


1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 89 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden metnin anahtar kelimelerini bulmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen kutucukların hangisinde dinledikleri metnin anahtar kelimelerin olduğunu bulup işaretlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerindeki/izlediklerindeki anahtar kelimeleri fark eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur. Bu etkinlik aynı hedeflenen kazanım ile daha öncede kullanılmıştır.








2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 89 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden metnin konusunu, ana fikrini; olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosunu ve bunlarla ilgili unsurları belirleyerek etkinlikteki noktalı yerlere kısaca yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen noktalı yerleri dinledikleri hikâyeye göre doldurmaları istenmiştir. Doldurulacak yerler metnin konusunu, ana fikrini; olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ile ilgilidir. Bu etkinlik ile, dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler, dinlediklerinin/izlediklerinin ana fikrini/ana duygusunu belirler, dinlediklerindeki/izlediklerindeki olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ve bunlarla ilgili unsurları belirler kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanımlara uygundur.












3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 90 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden dinledikleri hikâyeyi kendi cümleleriyle kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetlemelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerinden dinledikleri metni kendi cümleleri ile kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerini/izlediklerini kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetler kazanımı hedeflenmektedir.  Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.








4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 90 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden dinledikleri hikâyenin başlığı ile içeriğinin uyumluluğunu sorgulamalarını ve hikâye için farklı başlıklar bulmalarıyla ilgili etkinliği yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen başlıkları inceleyip dinledikleri hikâye için uygun olanların başına“X” işareti koymaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerinin/izlediklerinin başlığı/adı ile içeriği arasındaki ilişkiyi ortaya koyar, dinlediği/izlediği metne farklı başlıklar bulur kazanımları hedeflenmektedir. Öğrencilere başlık ve içerik arası ilişkiyi açıklayacak sorular sorulabilir, dinlenen hikaye için farklı başlıklar koymaları istenebilirdi. Etkinlik kazanıma uygun değildir.







5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 91 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin verilen resim ve fotoğraflarla dinledikleri arasında ilgi kurmalarını sağlamak amacıyla ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen görselleri inceleyip dinledikleri hikâye ile ilgili olan görsellere “X” işareti koymaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, görsel/işitsel unsurlarla dinledikleri/izledikleri arasında ilgi kurar kazanımı hedeflenmektedir.  Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.











6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 92 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden ilgili etkinlikteki şiiri dikkatlice okumalarını, şiirde ele alınan ana duyguyu geliştirerek ve yaratıcılıklarını kullanarak bir hikâye yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen şiiri okuyup, şiirin ana duygusunu zenginleştirerek bir hikâye oluşturmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, olay yazıları yazar, yazma yöntem ve tekniklerini kullanır kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanımlara uygundur.











7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 94 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin, virgülün kullanıldığı yerlerle ilgili tekrar etkinliğini yapmalarını sağlayınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen cümlelerde uygun yerlere virgül koymaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.









8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 94 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin, farklı yapı özelliklerine sahip fiillerin kuruluş, anlam özellikleri ve kullanımlarıyla ilgili etkinliği yapmalarını sağlayınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere üç yönerge verilmiştir. İlk yönergede verilen metinde yer alan altı çizili fiilleri yapılarına göre uygun kutucuklara yazmaları, ikinci yönergede metindeki basit fiillerle türemiş ve birleşik fiiller oluşturmaları, üçüncü ve son yönergede ise oluşturdukları fiillerle cümleler kurmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, basit, türemiş ve birleşik fiillerin kuruluş ve anlam özelliklerini kavrar, farklı yapı özelliklerinde fiilleri anlam özelliklerini dikkate alarak kullanır kazanımları hedeflenmektedir.  Etkinlik, hedeflenen kazanımlara uygundur.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder