DERS KİTABINDA ; BAKARDIM
GÜNEŞ AVUÇLARIMDA
1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 68 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz
kitabında öğrencilerinizden okudukları şiirin anahtar kelimelerini bulmalarını
isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden kutucuklardan hangisinde
okuduğumuz metnin anahtar kelimeleri vardır? diye sorulup cevaplarına göre
aşağıdaki kutucuğu işaretlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, Metindeki
anahtar kelimeleri belirler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, kazanıma uygundur.
2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 68 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin şiir dilinin
farklılığını ayırt etmelerine yönelik etkinliği yapmalarını sağlayınız
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere önce bir dörtlük verilmiş ardından
bu dörtlüğe dair sorular sorulmuştur.
(Şiirin hangi dizesinde insan özelliği verilen bir varlıktan söz
edilmektedir? Şairin, kendini daha hür hissetmesinin sebebi sizce ne olabilir?
) Daha sonra ise öğrencilerden tablo halinde verilen kelimelerdeki ortak
sesleri göstermeleri, bu seslerin şiiri nasıl etkilediğini yazmaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, şiir dilinin farklılığını ayıt eder kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlikte sorulan sorular hedeflenen kazanım için uygun
değildir. Şiir dilinin farklılığını kazandırmak adına öğrencilere önce bir düz
metin daha sonra ise şiir örneği verilip
karşılaştırma yapılmaları istense farklılığı ayırt etmek adına daha uygun bir
etkinlik olabilir.
3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 69 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları şiirin
kendilerinde uyandırdığı duyguları ifade etmelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma
kitabında öğrencilerden okudukları şiirin kendilerinde uyandırdığı duyguları
verilen noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, şiirin
kendisinde uyandırdığı duyguları ifade eder kazanımı hedeflenmektedir.
Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 69 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları şiirin
ana duygusunu bulmaya yönelik etkinliği yapmalarını isteyiniz denmektedir.
Çalışma kitabında öğrencilerden okudukları şiirin ana duygusunu yazmaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler
kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 69 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları şiir için
farklı başlıklar bulmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilerden okudukları metin için farklı başlıklar yazmaları istenmiştir. Bu
etkinlik ile, okuduğu metne farklı başlıklar bulur kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanıma uygundur.
6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 70 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında altıncı etkinlik birkaç kez farklı
öğretmen yönergeleri ve öğrenci kazanımları ile yinelenmiştir. Birincisinde
öğrencilerinizden yazdıklarını çalışma kitaplarının yetmiş ikinci sayfasındaki
“Yazdığımı Değerlendiriyorum” formunu kullanarak değerlendirmelerini isteyiniz
denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilerden dinledikleri şarkıdan,
okudukları şiirden ve sınıflarındaki görsellerden faydalanarak kendilerinin baş
kahraman olduğu bir masal ya da öykü yazmaları istenir. Bu etkinlik ile,
yazdıklarını biçim ve içerik yönünden değerlendirir, yazdıklarını dil ve anlatım yönünden
değerlendirir, yazdıklarını yazım ve noktalama kurallarına uygunluk yönünden
değerlendirir kazanımları hedeflenmektedir. Yazılarında yazım ve noktalama
kurallarına uymalarının konunun ve türün özelliğine uygun bir giriş
yapmalarının konunun özelliğine uygun düşünceyi geliştirme yollarını kullanmaların
atasözü, deyim ve söz sanatlarını uygun durumlarda kullanarak anlatımını
zenginleştirmelerinin yazılarını etkileyici ifadelerle sonuca bağlamalarının
yazılarının niteliğinin artmasına katkı sağlayacağını hatırlatarak bunları
uygulamaları gerektiğini söyleyiniz denmektedir. Bu eklemeler ile, yazma yöntem
ve tekniklerini kullanır, Yazım ve noktalama kurallarına uyar, konunun
özelliğine uygun düşünceyi geliştirme yollarını kullanır, atasözü, deyim ve söz
sanatlarını uygun durumlarda kullanarak anlatımını zenginleştirir, yazısına
konunun ve türün özelliğine uygun bir giriş yapar, yazıyı etkileyici ifadelerle
sonuca bağlar, yazma yöntem ve tekniklerini kullanır kazanımları
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 71 bulunan etkinlik
için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize noktanın kullanımı ile ilgili
daha önce öğrendikleri kuralları hatırlayıp hatırlamadıklarını sorunuz.
Hatırlamalarına yardımcı olmak amacıyla verilen örnekleri tahtaya yazınız
denmekte örneklerden sonra noktanın kullanımı ile ilgili etkinliğin
yaptırılması istenmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere bir takım cümleler
verilmiş, verilen cümlelerde noktalama işareti kullanılmamıştır. Cümlelerin
uygun yerlerine noktalama işaretlerini koymaları istenmiştir. Bu etkinlik ile,
yazım kurallarını kavrayarak uygular kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanıma uygundur.
8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 72 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden karışık olarak
verilen kitap künyelerini düzenleyerek yazmalarını isteyiniz denmektedir.
Çalışma kitabında öğrencilerden verilen kitap künyelerini düzenleyerek
yazmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir)
9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 73 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden fiillerle ilgili
sezdirme etkinliğini yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilerden verilen cümlelerdeki fiilleri dikkatle incelemeleri, bunlarla
ilgili sorulara cevap vermeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, basit, türemiş ve
birleşik fiillerin kuruluş ve anlam özelliklerini kavrar kazanımı
hedeflenmiştir. Etkinlik, kazanıma uygundur.
10.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 74 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğretmen tarafından öğrencilere konu ile
birtakım açılmalar yapılması istenmiş ve açıklamanın ardından öğrencilerinizden
basit, türemiş ve birleş fiillere yönelik kavrama etkinliğini yapmalarını
isteyiniz denmiştir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen cümlelerdeki
fiilleri inceleyip tablodaki yerlerine yerleştirmeleri istenmiştir. (Kazanım
belirtilmemiştir.)
11.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 75 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında
öğrencilerinize basit, türemiş ve birleşik fiillerle ilgili uygulama
etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilere iki
yönerge verilmiştir. İlk yönergede öğrencilerden, verilen fiil kök ve gövdelerine uygun ekler getirilerek türemiş ve bileşik fiiller oluşturmaları, ikinci yönergede ise verilen kutucuklara
örnekteki gibi isim ve yardımcı fiilden oluşmuş birleşik fiiller yazmaları
istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)
DERS KİTABINDA; HAYATA AÇILAN KAPILAR
1.ETKİNLİK:
Çalışma kitabında sayfa 76 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden kapı
ve zaman kavramlarının kendilerinde yaptığı çağrışımları yazmalarını isteyiniz
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen kelimelerin zihninizde
oluşturduğu çağrışımları yazmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)
2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 76 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında, metnin okunması sırasında
öğrencilerinizden anlamını bilmedikleri kelimeleri belirlemelerini,
belirledikleri kelimelerin anlamlarını kelimelerin geçtiği cümlelerin bağlamından
hareketle tahmin etmelerini, bu tahminlerini yazmalarını, daha sonra
kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak tahminleriyle karşılaştırmalarını ve
bu kelimelerle cümleler kurmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilk yönergede verilen noktalı yerlere
metindeki anlamını bilmedikleri kelimeleri, kelimelerin anlamlarına ilişkin
tahminlerini ve kelimelerin sözlük anlamlarını yazmaları istenmiştir. İkinci
yönergede ise, A-B-C sütunlarından A sütununa yazdıkları kelimelerle cümleler
kurup bunları verilen noktalı yerlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin
bağlamından hareketle kelime ve kelime gruplarının anlamlarını çıkarır kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 77 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden kelimeler arasındaki
anlam ilişkileriyle ilgili olan etkinliği yapmalarını isteyiniz denmektedir.
Çalışma kitabında öğrencilerden, okudukları metinde geçen tablo halinde
verilmiş kelimeleri eş ve yakın anlamlarıyla eşleştirmeleri istenmiştir. Bu
etkinlik ile, kelimeler arasındaki anlam ilişkilerini kavrayarak birbiriyle
anlamca ilişkili kelimelere örnek verir kazanımı hedeflenmektedir. Bu etkinlik verilmiş
kelimeleri eş ve yakın anlamlarıyla eşleştirmeleri ile anlamca ilişkili
kelimeleri öğretir fakat öğrenciye kazanımda yer alan anlamca ilişkili
kelimelere örnek verir kazanımını vermez. Bu etkinliğin kazanıma uygun olması
için öğrencilerden anlamca ilişkili kelimelere örnek vermeleri istenebilir.
4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 77 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize okudukları metinde
geçen deyimlerle ilgili etkinliği yapmalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma
kitabında ise öğrencilere üç farklı yönerge verilmiş, ilk yönergede verilen
deyimler ile bu deyimlerin açıklamalarını örnekteki gibi eşleştirmeleri
istenmiştir. İkinci yönergede eşleştirme sonucunda açıklaması olmayan deyimin
anlamı hakkında tahminleri yazmaları, üçüncü ve son yönergede ise bu deyimleri
kullanarak birer cümle kurmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduğu metinde
geçen kelime, deyim ve atasözlerini cümle içinde kullanır kazanımı
hedeflenmektedir.Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 78 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin okudukları metnin
konusunu, ana fikrini ve yardımcı fikirlerini bulmalarını sağlayın denmektedir.
Çalışma kitabında öğrencilerden okudukları metnin konusunu, ana fikrini ve
yardımcı fikirlerini verilen tablo üzerinde yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik
ile, metnin konusunu belirler, metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler, metindeki
yardımcı fikirleri/duyguları belirler kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen
kazanıma uygundur.
6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 79 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize geçmişten günümüze
evler konusunda bir hikâye veya deneme türünde bir metin yazacaklarını
söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında da aynı şekilde öğrencilerden
“Geçmişten Günümüze Evler” konusunda bir deneme yazmaları istenmiştir. Bu
etkinlik ile, yazma yöntem ve tekniklerini kullanır, düşünce yazıları yazar
kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanımlara uygundur.
7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 80 bulunan etkinlik
için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize noktanın kullanımıyla ilgili
etkinliği yapmalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden,
verilen cümlelerin uygun yerlerine nokta koymaları istenmektedir. Bu etkinlik
ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 80 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden basit, türemiş ve
birleşik fiillerin kuruluş ve anlam özellikleriyle ilgili etkinlikleri
yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönergede
verilmiş, ilk yönergede verilen cümlelerde yer alan altı çizili fiilleri
yapılarına göre incelemeleri, bu fiilleri tabloda yer alan örnekteki gibi
yerlerine yazmaları istenmiştir. İkinci yönergede ise, bu fiilleri kullanarak
birer cümle kurmaları beklenmiştir. Bu etkinlik ile, basit, türemiş ve birleşik
fiillerin kuruluş ve anlam özelliklerini kavrar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanıma uygundur.
9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 81 de bulunan
etkinlik için öğretmene verdiği yönerge ve öğrencide hedeflenen kazanım ile
sekizinci etkinlik ile aynıdır. Çalışma kitabında ise yine aynı şekilde
öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede öğrencilerden verilen
metinde yer alan birleşik fiilleri bularak verilen noktalı yerlere yazmaları
istenirken ikinci yönergede, buldukları
birleşik fiilleri birer cümlede
kullanmaları istenmiştir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
DERS KİTABINDA; PEMBE İNCİLİ KAFTAN
1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 82 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında okuma öncesinde öğrencilerinize metnin
türü ve konusu hakkında kısa bir bilgi veriniz, metni sesli olarak okuyunuz, okuma
sırasında öğrencilerinizden Muhsin Çelebi, Sadrazam ve Şah İsmail'in fiziki ve
karakter özellikleriyle ilgili bilgileri ve ifadeleri not etmelerini isteyiniz
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen tabloya Muhsin Çelebi,
Sadrazam ve Şah İsmail’in fiziki ve karakter özelliklerini yazmaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, Olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ve
bunlarla ilgili unsurları belirler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, şahıs
kadrosu ile ilgili unsurları içermektedir.
2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 83 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden metnin olay, yer,
zaman, şahıs, varlık kadrosunu belirlemelerini ve okudukları hikâyeyi
kronolojik sıra ve mantık akış içinde kendi cümleleriyle özetlemelerini
isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilk
yönergede verilen soruları okuyup metne göre cevaplamaları, ikinci yönergede
ise okudukları metni kendi cümleleri ile kronolojik sıra ve mantık akışı
içerisinde özetlemeleri istenmiştir. Sorulan sorular şu şekildedir; Metinde
anlatılan olay nedir? Olay nerelerde geçmektedir? Olay hangi zamanda
geçiyor? Ana karakter ve yardımcı karakterler
kimlerdir? Bu etkinlik ile, olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ve bunlarla
ilgili unsurları belirler, okuduklarını kendi cümleleriyle,kronolojik sıra ve
mantık akışı içinde özetler kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen
kazanıma uygundur.
3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 84 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden kendilerini Muhsin
Çelebi'nin yerine koyarak elçilik görevinden sonraki duygu ve düşüncelerini
ifade etmelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden kendini
Muhsin Çelebi’nin yerine koyarak elçilik görevinden sonraki duygu ve
düşüncelerini ifade etmeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, kendisini şahıs ve
varlık kadrosunun yerine koyarak olayları, duygu,
düşünce hayalleri yorumlar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen
kazanıma uygundur.
4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 84 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden dinledikleri
hikâyenin başlığı ile içeriği arasındaki ilişkiyi sorgulamalarını ve hikâyeye
farklı başlıklar bulmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilere iki yönerge verilmiştir. İlk yönergede, okudukları hikâyenin başlık
ile anlatılan olaylar arasında nasıl ve neden bir ilişki olduğunu ikinci
yönergede ise hikâyenin yazarı kendileri olsalardı bu hikâye için nasıl bir
başlığı niçin seçecekleri sorulmuştur. Bu etkinlik ile, okuduğu metne farklı
başlıklar bulur, metnin yazarı veya şairi hakkında bilgi edinir kazanımları
hedeflenmektedir. Bu etkinlik hedeflenen okuduğu metne farklı başlıklar bulur
kazanımını karşılarken metnin yazarı veya şairi hakkında bilgi edinir kazanımı
için uygun değildir. Hedeflenen bu kazanım için öğrencilere önceden yazar
hakkında araştırma ödevi verilebilirdi.
5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 85 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden hikâyenin bitmemiş
olduğunu farzederek hikâyenin devamını kurgulamalarını isteyiniz.
Öğrencilerinize hikâyenin devamını metnin genel anlamına ve mantıksal
bütünlüğüne bağlı kalarak yazmalar gerektiğini ifade ediniz denmektedir.
Çalışma kitabında da öğrencilerden okudukları hikâyenin bitmemiş olduğunu farzederek
hikâyenin devamını kurgulamaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, olay yazıları
yazar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 86 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin virgülün kullanımıyla
ilgili yeni öğrenecekleri kuralı fark edebilmelerini sağlamak amacıyla ilgili
etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki farklı
yönerge verilmiş bu yönergeleri yapabilmek için verilen ifadeleri incelemeleri
istenmiştir. İlk yönergede öğrencilere, verilen ifadeler hangi amaçla, nerelerde
kullanıldığı sorulmuştur. İkinci yönergede ise ifadelerde virgülün kullanıldığı
yerlere dikkat edip bu kullanımın virgülün diğer kullanımlarından farkının ne
olduğunu yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini
işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik kazanım
için uygundur. Ancak bu tür kazanımlarda öğrencilere uygulama yaptırmak yerine
verilen örneklerde noktalama işaretlerinin kullanımının uygunluğuna dair
sorular sorulmaktadır. Bu da hedeflenen kazanımda (Noktalama işaretlerini işlevlerine uygun
olarak kullanır ) öğrenciyi örnekler vermede pasif kılmıştır.
7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 86 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden ilgili etkinlikte
karışık olarak verilmiş kitap künyelerini düzenleyerek yazmalarını isteyiniz
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, karışık olarak verilmiş
bibliyografik künyeleri, uygun noktalama işaretlerini kullanarak düzenlemeleri
istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak
kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
8.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 87 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında
öğrencilerinizden farklı yapıdaki fiillerin anlam özelliklerini belirterek bu
fiilleri cümle içinde kullanmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilerden, verilen fiilleri yapılarına göre inceleyip, fiillerin
anlamlarını ve aralarındaki anlam farklarını noktalı yerlere yazmaları istenmiştir.
Sonra ise bu fiillerle birer cümle kurmaları beklenmiştir. Bu etkinlik ile, farklı
yapı özelliklerinde fiilleri anlam özelliklerini dikkate alarak kullanır
kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanıma uygundur.
9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 88 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden verilen basit
fiilleri türemiş ve birleşik fiiller hâline getirerek birer cümlede
kullanmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen basit
fiilleri, türemiş ve birleşik fiiller hâline getirip birer cümlede kullanmaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, farklı yapı özelliklerinde fiilleri anlam
özelliklerini dikkate alarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanıma uygundur.
DERS KİTABINDA; YİĞİTLERİMİZ CEPHANE BEKLİYOR
1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 89 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz
kitabında öğrencilerinizden metnin anahtar kelimelerini bulmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilerden verilen kutucukların hangisinde dinledikleri metnin anahtar
kelimelerin olduğunu bulup işaretlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerindeki/izlediklerindeki
anahtar kelimeleri fark eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen
kazanıma uygundur. Bu etkinlik aynı hedeflenen kazanım ile daha öncede
kullanılmıştır.
2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 89 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden metnin konusunu, ana
fikrini; olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosunu ve bunlarla ilgili unsurları
belirleyerek etkinlikteki noktalı yerlere kısaca yazmalarını isteyiniz
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen noktalı yerleri
dinledikleri hikâyeye göre doldurmaları istenmiştir. Doldurulacak yerler metnin
konusunu, ana fikrini; olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ile ilgilidir.
Bu etkinlik ile, dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler, dinlediklerinin/izlediklerinin
ana fikrini/ana duygusunu belirler, dinlediklerindeki/izlediklerindeki olay,
yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ve bunlarla ilgili unsurları belirler
kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanımlara uygundur.
3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 90 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden dinledikleri
hikâyeyi kendi cümleleriyle kronolojik sıra ve mantık akışı içinde
özetlemelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerinden
dinledikleri metni kendi cümleleri ile kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetlemeleri
istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerini/izlediklerini kronolojik sıra ve
mantık akışı içinde özetler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 90 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden dinledikleri
hikâyenin başlığı ile içeriğinin uyumluluğunu sorgulamalarını ve hikâye için
farklı başlıklar bulmalarıyla ilgili etkinliği yapmalarını isteyiniz
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen başlıkları inceleyip
dinledikleri hikâye için uygun olanların başına“X” işareti koymaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerinin/izlediklerinin başlığı/adı ile
içeriği arasındaki ilişkiyi ortaya koyar, dinlediği/izlediği metne farklı
başlıklar bulur kazanımları hedeflenmektedir. Öğrencilere başlık ve içerik
arası ilişkiyi açıklayacak sorular sorulabilir, dinlenen hikaye için farklı
başlıklar koymaları istenebilirdi. Etkinlik kazanıma uygun değildir.
5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 91 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin verilen resim ve
fotoğraflarla dinledikleri arasında ilgi kurmalarını sağlamak amacıyla ilgili
etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen
görselleri inceleyip dinledikleri hikâye ile ilgili olan görsellere “X” işareti
koymaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, görsel/işitsel unsurlarla
dinledikleri/izledikleri arasında ilgi kurar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 92 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden ilgili etkinlikteki
şiiri dikkatlice okumalarını, şiirde ele alınan ana duyguyu geliştirerek ve
yaratıcılıklarını kullanarak bir hikâye yazmalarını isteyiniz denmektedir.
Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen şiiri okuyup, şiirin ana duygusunu
zenginleştirerek bir hikâye oluşturmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, olay
yazıları yazar, yazma yöntem ve tekniklerini kullanır kazanımları
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanımlara uygundur.
7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 94 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin, virgülün
kullanıldığı yerlerle ilgili tekrar etkinliğini yapmalarını sağlayınız
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen cümlelerde uygun yerlere
virgül koymaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini
işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanıma uygundur.
8.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 94 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında
öğrencilerinizin, farklı yapı özelliklerine sahip fiillerin kuruluş, anlam
özellikleri ve kullanımlarıyla ilgili etkinliği yapmalarını sağlayınız
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere üç yönerge verilmiştir. İlk
yönergede verilen metinde yer alan altı çizili fiilleri yapılarına göre uygun
kutucuklara yazmaları, ikinci yönergede metindeki basit fiillerle türemiş ve
birleşik fiiller oluşturmaları, üçüncü ve son yönergede ise oluşturdukları
fiillerle cümleler kurmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, basit, türemiş ve
birleşik fiillerin kuruluş ve anlam özelliklerini kavrar, farklı yapı
özelliklerinde fiilleri anlam özelliklerini dikkate alarak kullanır kazanımları
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen
kazanımlara uygundur.













































Hiç yorum yok:
Yorum Gönder