DERS KİTABI; UNUTULMAYAN HAFTA
1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 38 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin “tarih, medeniyet,
milliyetçilik, cumhuriyetçilik, devletçilik, halkçılık, inkılapçılık, laiklik,
sanat” kelimeleri ile ilgili etkinliği yapmalarını sağlayınız denmektedir.
Çalışma kitabında iki farklı yönerge verilmiştir. Birinci yönergede kutu içinde
verilen kelimeleri cümlelerde uygun yerlere yazmaları istenmiş, ikinci
yönergede ise birinci yönergede yer alan kelimelerden birkaçını cümle içinde
kullanmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin bağlamından hareketle kelime
ve kelime gruplarının anlamlarını çıkarır, okuduğu metinde geçen kelime, deyim
ve atasözlerini cümle içinde kullanır kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik,
kazanıma uygundur.
2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 39 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz
kitabında öğrencilerinize okudukları metindeki hikâye unsurlarını bulmaya
yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrenciye a.
Okuduğunuz hikâyede anlatım kimin
ağzından yapılmaktadır? b. Hikâye nerede geçmektedir? c. Hikâyede geçen olaylar
ne zaman gerçekleşmektedir? d. Hikâye kahramanları kimlerdir? Bu kahramanların
özellikleri nelerdir? e. Siz hangi kahramanın yerinde olmak isterdiniz? Neden?
Soruları sorulmuştur. Bu etkinlik ile, anlatımın kimin ağzından yapıldığını
belirler, Olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ve bunlarla ilgili unsurları
belirler, Kendisini şahıs ve varlık kadrosunun yerine koyarak olayları, duygu,
düşünce ve hayalleri yorumlar kazanımları hedeflenmektedir. Sorulan sorular ve
etkinlik hedeflenen kazanım için uygundur.
3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 40 bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları metni kendi cümleleriyle, kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetlemelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında okudukları metinde anlatılan olayı oluş sırasına göre kendi cümleleri ile özetlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduklarını kendi cümleleriyle, kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, kazanıma uygundur.
4.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 40 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında
öğrencilerinize öznel ve nesnel yargılar ifade eden cümleleri buldurmaya
yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında çeşitli cümleler
verilmiş, bu cümlelerden öznel yargı bildirenlerin başına “Ö”, nesnel yargı bildirenlerin
başına “N” harfi koymaları istenmiştir. Bu etkinlik ile okuduklarındaki öznel
ve nesnel yargıları ayırt eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, kazanıma
uygundur ancak daha öncede aynı şekilde kullanılmıştır.
5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 41 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz
kitabında öğrencilerinizden, dinledikleri metinden ve Atatürk'ün sanat, sanatçı
ve insan sevgisi ile ilgili sözlerinden hareketle duygu, düşünce ve hayallerini
yansıtan bir şiir yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında
dinledikleri metinden hareketle Atatürk’ün sanata verdiği önemi belirten bir
şiir yazmaları istenmektedir. Bu etkinlik ile şiir yazar, duygu, düşünce deneyimlerini
yazarak ifade eder kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, kazanıma uygundur.
6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 41 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, büyük harflerin
yazımı ile ilgili kuralları sezdirme etkinliğini yaptırınız denmektedir.
Çalışma kitabında öğrencilere üç farklı yönerge verilmiş ilk yönerge de yazı ve
resim örnekleri verilmiş ve bunların incelenmesi istenmiş, ikinci yönergede
resimlerdeki yazılarda bir farklılık görüp görmediklerini, gördülerse bu farkın
nasıl olduğu hakkında düşüncelerini yazmaları istenmiştir. Üçüncü ve son
yönergede ise başlık ve alt başlıkların yazımında ne tür farklıklar
gördüklerini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, duygu, düşünce, hayal,
izlenim ve deneyimlerini yazarak ifade eder kazanımı hedeflenmektedir. Hedeflenen
kazanım için hayal ve deneyimlerini yazacakları kısım eklenip etkinlik
geliştirilebilir. Hedeflenen kazanım için uygundur.
7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 42 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize büyük harflerin
kullanıldığı yerlerle ilgili bilgileri verdikten sonra kavrama ve uygulama
etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki farklı
yönerge verilmiştir ilk yönergede çeşitli görseller verilmiş, dergi, kitap ve
makale adlarının açıklayıcı yazı ve levhaların yazımını incelemeleri bunlardan
yazımı doğru olanların altına “D”, yanlış olanların altına ise “Y” yazmaları
istenmiştir. İkinci yönergede ise yazımı yanlış olanları doğru şekliyle verilen
noktalı yerlere yazmaları istenmiştir.(Kazanım belirtilmemiştir.)
8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 43 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize dilek kiplerinin
kullanım özellikleri ile ilgili sezdirme etkinliğini yaptırınız denmektedir.
Çalışma kitabında çeşitli cümleler verilmiş bu cümlelerde altı çizili fiillerin
tablodaki hangi durumu bildirdiğini işaretlemeleri istenmiştir.(Kazanım
belirtilmemiştir.)
9.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 43 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında,
öğrencilerinize dilek kiplerinin kullanım özellikleri ile ilgili kavratma
etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında çeşitli cümleler
verilmiş, bu cümlelerin fiillerinde; gereklilik, dilek, şart, istek ve emir
kiplerini belirten eklerin altını çizmeleri istenmiştir. (Kazanım
belirtilmemiştir.)
10.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 43 de bulunan
etkinlik için öğretmenlik kılavuzunda öğrencilerinize dilek kiplerinin kullanım
özellikleri ile ilgili pekiştirme etkinliğini yaptırınız. Emir kipinin eki
olmadığını belirterek etkinlikte verilen her fiil ile bir cümle kurmalarını
söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında kutucuklarda yer alan fiilleri
karşılarında verilen dilek kipleriyle çekimleyerek cümlede kullanmaları
istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)
11.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 44 de bulunan
etkinlik için Öğretmen kılavuz
kitabında öğrencilerinizden fiillerin olumlu, olumsuz, soru ve olumsuz soru
çekimlerini sezdirmeye yönelik etkinliği yapmalarını isteyiniz denmektedir.
Çalışma kitabında kutucuk içerisinde verilen cümleler arasında anlam farkları
var mı bakmaları varsa bunun sebebini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, fiillerin
olumlu, olumsuz, soru ve olumsuz soru çekimleriyle ilgili uygulamalar yapar
kazanımı hedeflenmektedir. Hedeflenen kazanımda yer alan ‘’uygulamalar yapar’’
kısmı eksik kalmıştır. Etkinlik, öğrencilerden fiillerin olumlu, olumsuz, soru
ve olumsuz soru çekimleriyle örnekler vermelerini isteyerek kazanıma uygun
geliştirilebilir.
12.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 44 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize fiillerin olumlu,
olumsuz, soru ve olumsuz soru çekimleri ile ilgili uygulama etkinliğini
yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında, verilen fiilleri çekilmeleri, bu
fiilleri birer cümlede kullanmaları istenmektedir. (Kazanım belirtilmemiştir.)
DERS KİTABINDA; ATATÜRK VE TÜRK DİLİ
1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 45 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında Atatürk'ün yabancı kökenli kelimelere
karşılık Türkçe kelimelerin kullanılması hususuna önem verdiğini belirttikten
sonra özellikle “Geometri” adlı kitabında matematik terimlerine Türkçe karşılık
bulduğunu belirtiniz. Örnek olarak da verilen kelimeleri öğrencilerinizle
paylaşınız :“Açı, dikdörtgen, artı, eksi, yarıçap, üçgen vb.” bu bilgilerden
sonra öğrencilerinize çalışma kitabındaki ilgili etkinliği yaptırınız
denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilere bir paragraf verilmiş, paragrafı
okuyup altı çizili kelimelerin yerine Türkçe karşılıklarını bulmaları ve
paragrafı yeniden yazmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)
2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 45 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuzunda
öğrencilerinize, okudukları şiire yönelik kelime çalışmasını yaptırınız
denmektedir. Çalışma kitabında üç yönerge verilmiş, ilk yönergede bir tablo
içerisine alınan ve okunan şiirde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin etmeleri
istenmiştir. İkinci yönergede yine başka bir tabloya kelimelerin anlamlarını
sözlükten bularak yazmaları istenmiş, son yönergede ise tahminleri ile sözlük anlamlarını
karşılaştırdıktan sonra bu kelimeleri cümle içerisinde kullanmaları beklenmektedir.
Bu etkinlik ile, metnin bağlamından
hareketle kelime ve kelime gruplarının anlamlarını çıkarır, okuduğu metinde
geçen kelime, deyim ve atasözlerini cümle içinde kullanır kazanımları
hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 46 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuzunda
eş anlamlı kelimeleri kavramaları amacıyla öğrencilerinize üçüncü etkinliği yaptırınız
denmektedir. Çalışma kitabında verilen eş anlamlı kelimeleri örnekteki gibi
eşleştirmeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, kelimeler arasındaki anlam
ilişkilerini kavrayarak birbiriyle anlamca ilişkili kelimelere örnek verir
kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik hedeflenen kazanımda istenen eşleştirme ile
anlam ilişkilerini kavramalarına uygun, ancak öğrenciden hiçbir örnek
istememesi ile anlamca ilişkili kelimelere örnek verir kısmı için eksik
kalmıştır. Hedeflenen kazanım için etkinlik geliştirilmelidir. Bunun için
öğrencilere ikinci bir yönerge verilip, birbiriyle anlamca ilişkili kelimelere
örnekler vermesi istenebilir.
4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 47 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize büyük harflerin
kullanımıyla ilgili uygulama etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma
kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilk yönergede tablo halinde verilen
kitap, dergi, gazete adlarıyla levhaların yazılışları verilmiş, yazılışları
doğru
olanlara “D”, yanlış yanlış olanlara
“Y” işareti koymaları istenmiştir. İkinci yönergede ise yazımı yanlış olan
kelimelerin doğru biçimini kutucuğa yazmaları ve bunları cümle içinde
kullanmaları beklenmiştir. Bu etkinlik ile, yazım kurallarını kavrayarak
uygular kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik kazanıma uygundur.
5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 47 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize zarflarla ilgili
kavrama ve uygulama etkinliklerini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilerden, verilen cümlelerde noktalı yerleri zaman, soru, durum, yer-yön
ve miktar bildirecek biçimde kutucuktaki uygun kelimelerle doldurmaları
istenmiştir. Bu etkinlik ile, zarfların cümledeki işlevlerini fark eder,
zarfları işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
kazanıma uygundur.
6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 48 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuzunda geçiş ve kazanımı beşinci etkinlik ile
aynıdır. Çalışma kitabında ise öğrencilerden verilen cümlelerde geçen zarfların
altını çizerek bunların cümleye kattığı anlamları yazmaları istenmiştir. Bu
etkinlik, zarfların cümledeki işlevlerini fark eder kazanımı için uygun,
zarfları işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı için eksiktir. Bu
eksikliğin giderilmesin için öğrencilerden zarfları istenilen işleve göre
kullanabilecekleri örnekler yazmaları istenebilirdi.
7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 48 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize kelime türlerini ayırt etmeleri için ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilere bir paragraf verilmiş, bu paragrafı okuyup altı çizili kelime ve kelime gruplarını uygun bölümlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, kelimeleri cümlede farklı görevlerde kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 48 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize kelimelerin cümlede farklı görevlerde kullanılmasıyla ilgili pekiştirme etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen kelimeleri örnekteki gibi farklı türlerde cümle içinde kullanmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)
DERS KİTABINDA; ATATÜRK VE TÜRK TİYATROSU
1.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 49 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında
öğrencilerinize metne yönelik kelime çalışmasını yaptırınız denmektedir.
Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilkinde tablo içerisinde
verilen kelimelerin anlamlarını tahmin etmeleri daha sonra bu kelimelerin
anlamlarını sözlükten bularak yazmaları ve tahminleri ile karşılaştırmaları
istenmiştir. İkinci yönergede ise, bu kelimeleri birer cümle içinde
kullanmaları beklenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin bağlamından hareketle kelime ve kelime gruplarının anlamlarını
çıkarır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.
2.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 50 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında
öğrencilerinizden metnin konusu, ana fikri ve metne farklı başlıklar bulmaya
yönelik etkinliği yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilere üç farklı yönerge verilmiş, ilkinde okuduklarını metnin konusunu,
ikincisinde metnin ana fikrini üçüncü ve son yönergede ise metne farklı
başlıkları bulmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile metnin konusunu belirler, metnin
ana fikrini/ana duygusunu belirler, okuduğu metne farklı başlıklar bulur
kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanımlara uygundur.
3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 50 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz
kitabında öğrencilerinizden amaç-sonuç cümleleriyle ilgili etkinliği yapmalarını
isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş,
ilkinde amaç-sonuç bildiren bir cümle verilip okunması istenmiştir. İkinci
yönergede ise verilen iki farklı cümleyi amaç-sonuç bildirecek şekilde tek bir
cümle hâline getirmeleri beklenmiştir. Bu etkinlik ile, metindeki amaç-sonuç
ilişkilerini fark eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma
uygundur.
4.ETKİNLİK: Çalışma
kitabında sayfa 51 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında
öğrencilerinizin okuduklarından hareketle duygu,düşünce ve hayal dünyalarını
zenginleştirmek; onları etkin duruma getirerek yorum yapma ve fikir yürütme
becerilerini geliştirmek amacıyla metin tamamlama yöntemini
kullanınız. Bunun için öğrencilerinizden çalışma kitabında dördüncü etkinlikte
verilen hikâyenin giriş bölümünü okumalarını daha sonra okuduklarından hareketle
hikâyeyi tamamlamalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında ise
öğrencilerden giriş bölümü verilen hikâyeyi tamamlamaları istenmektedir. Bu
etkinlik ile, yazma yöntem ve tekniklerini kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanıma uygundur.
5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 53 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize elektronik postanın kullanımı ile ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, görsel olarak verilen elektronik postayı doldurarak yurt dışındaki bir arkadaşlarını 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgi kutlamalar için ülkemize davet etmeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, elektronik ortamdaki yazışmalarda biçim ile ilgili kurallara uyar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.
6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 54 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize kısa çizginin
kullanımı ile ilgili sezdirme etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma
kitabında ise öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilk yönergede verilen cümleleri
inceleyip bu cümlelerde kısa çizginin hangi amaçla kullanıldığını yazmaları
istenmiştir. İkinci yönergede ise “Ankara-Van uçak seferleri hava muhalefeti dolayısıyla
ertelendi.” cümlesinde kısa çizgi yukarıda yer alan cümlelerdeki göreviyle mi
kullanılmış, eğer farklı kullanılmışsa hangi amaçla kullanılmış olabilir? diye
sorulup cevaplandırmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini
işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmiştir. Bu etkinliği, kısa
çizginin istenilen anlamında öğrencilerden örnek cümleler yazmaları şeklinde
düzeltirsek hedeflenen kazanıma çok daha uygun olacaktır. Çünkü o zaman
öğrenci, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanmış olacaktır.
7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 54 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize kısa çizgi ile ilgili
kavrama ve pekiştirme etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında
verilen metni okuyup kısa çizginin kullanılması gereken yerlere “-” işaretini
koymaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)
8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 54 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, ek fiillerin işlevlerine
uygun kullanılmasına yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma
kitabında öğrencilerden verilen isimlere geçmiş zaman (-dı, / -mış), geniş
zaman (-dır / -dir) ve şart kip (-sa/-se) eklerini getirerek bunları birer
cümlede kullanmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, ek fiili işlevine uygun
olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma
uygundur.
9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 55 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize ek fiilin işlevi ile
ilgili uygulama etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında ise
öğrencilerden verilen kelimelere ek fiil ekleri getirerek konusu “ilkbahar”
olan bir paragraf yazmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)
DERS KİTABINDA; MİLLİ KÜLTÜR
1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 56 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden etkinlikte
gördükleri fotoğrafları incelemelerini ve bu fotoğraflara uygun isimler
bulmalarını isteyiniz. Fotoğraflar hakkında öğrencilerinizi konuşturunuz
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere çeşitli görseller verilmiş,
fotoğrafları inceledikten sonra fotoğrafların içeriklerine göre onlara uygun
isimler vermeleri fotoğraflardan neler anladıklarını arkadaşlarına anlatmaları
istenmiştir. ( Kazanım belirtilmemiştir.)
2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 57 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında bir yazının temeli olan düşünceye ana
fikir, ana fikri çeşitli yönlerden destekleyen fikirlere de yardımcı fikir
denildiğini hatırlatınız. Öğrencilerinizden metinde geçen yardımcı fikirleri
bulmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen
paragraftan hangi yardımcı fikirler çıkarılabileceğini verilen tabloda
işaretlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerindeki/izlediklerindeki
yardımcı fikirleri/duyguları belirler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik,
hedeflenen kazanıma uygundur.
3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 57 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize dinledikleri metinle
ilgili soruları cevaplamaya yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma
kitabında öğrencilerden, verilen soruları dinledikleri metne göre cevaplamaları
istenmiştir. Sorular şu şekildedir; Dinlediğiniz metnin konusu nedir? Metnin
başlığı ile içeriği arasında nasıl bir ilişki vardır? Atatürk'ün sözlerinden
birini bu metne başlık olarak verecek olsanız hangisini seçerdiniz? Niçin? Bu
etkinlik ile, Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler,
Dinlediklerinin/izlediklerinin başlığı/adı ile içeriği arasındaki ilişkiyi
ortaya koyar kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik sorulan sorular ile,
hedeflenen kazanıma uygundur.
4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 58 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden çalışma kitabında
eksik verilmiş metni okumalarını, okuduklarından hareketle duygu ve
düşüncelerini yazarak metni tamamlamalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma
kitabında öğrencilere bir metin verilmiş, metni okuyup burada ele alınan konuyu
kendi duygu ve düşünceleri ile pekiştirerek metni tamamlamaları istenmiştir. Bu
etkinlik ile, Atatürk’ün millî ahlâk
konusundaki görüşleri ile ilgili bir metin okunarak/dinlenerek/izlenerek millî
ahlâk ve millî birlik arasındaki ilişki açıklanacaktır kazanımı hedeflenmektedir.
Öğrencilerden ele alınan konuyu kendi duygu ve düşünceleri ile pekiştirerek
metni tamamlamaları istenmiş, millî ahlâk ve millî birlik arasındaki ilişki
açıklayacak bir yönlendirme verilmemiştir. Etkinlik hedeflenen kazanım için
eksik kalmıştır.
5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 59 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize Atatürk'ün “Türkiye
Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür.” sözünü doğrudan desteklemeyen paragrafı
bulmaya yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında ise
öğrencilerin verilen paragraflardan hangisinin Atatürk'ün “Türkiye
Cumhuriyeti'nin temeli millî kültürdür.” sözü ile doğrudan ilişkili olmadığı
sorulup, bulunan cevabı işaretlemeleri istenmiştir. ( Kazanım
belirtilmemiştir.)
6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 59 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden çalışma kitabında verilen anıyı okuyup Atatürk'ün millî kültüre verdiği önemi gösteren cümleleri bulmalarını ve bu cümleler ile ilgili düşüncelerini yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilk yönergede öğrenciden verilen anıyı okuyup Atatürk’ün millî kültüre verdiği önemi gösteren cümlelerin altını çizmeleri istenmiş, ikinci yönergede ise işaretledikleri cümle ya da cümlelerle ilgili düşüncelerini yazmaları beklenmiştir. Bu etkinlik ile, Atatürk’ün millî kültürün korunması ve geliştirilmesi için yaptığı çalışmaları konu alan bir metin okunarak/dinlenerek/izlenerek Atatürk’ün millî kültür konusundaki görüşlerinden örnekler verilecektir. Millî kültürümüzün yaygınlaştırılması konusunda bize düşen görevlerin neler olduğu açıklanacaktır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, Atatürk’ün millî kültür konusundaki görüşlerinden örnekler verilmesini ilk yönergede sadece verilen anıyı okuyup Atatürk’ün millî kültüre verdiği önemi gösteren cümlelerin altını çizmeleri istemekle kalmayıp , öğrencilerden konu ile ilgili önceden bir araştırma istenip, daha sonra öğrencilerin sınıf içinde bunları paylaşmaları istenerek çeşitlendirilebilirdi. İkinci yönergede ise işaretlenen cümleler ile ilgili düşüncelerini açıklanması istenen öğrencilere kazanıma uygun olarak millî kültürümüzün yaygınlaştırılması konusunda bize düşen görevlerin neler olduğu açıklayacakları
bir yazı yazmalarını isteyen yönerge
verilse kazanıma daha uygun olacaktır.
7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 60 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize yay ayracının
kullanıldığı yerleri sezdirmek amacıyla ilgili etkinliği yaptırınız
denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilk yönergede
verilen yay ayracın kullanıldığı yerlerin altını renkli kalemle çizmesini,
ikinci yönergede ise yay ayraçlar birinci yönergede verilen ifadelerde hangi
amaçla kullanılmış olabileceği sorulmuştur. Bu etkinlik ile, noktalama
işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Bu
etkinlik öğrencinin kazanımda belirtilen noktalama işaretlerini işlevlerine
uygun olarak kullanması için yay ayracının istenilen amaçlarla kullanıldığı
öğrenci örnekleri ile zenginleştirilebilir.
8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 60 da bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, yay ayracı uygulamaya
yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere bir
metin verilmiş, metnin uygun yerlerinde yay ayraç kullanmaları istenmiştir.
(Kazanım belirtilmemiştir. )
9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 61 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize zaman ve kip
çekimindeki birleşik yapıların fiile kazandırdığı anlam özelliklerini
sezdirmeye yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilere üç farklı yönerge verilmiş, ilk yönergede öğrencilerden verilen
cümlelerde altı çizili eklere dikkat ederek cümleleri okumaları istenmiş,
ikinci yönergede bu ekleri cümlelerden çıkardığımızda cümlelerin anlamında bir
değişiklik oluyor mu? diye sorulmuş, oluyorsa cümlelerin anlamında olan
değişikliği yazmaları istenmiştir. Üçüncü ve son yönergede ise bu eklerin
cümlenin anlamını nasıl etkilediğini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile,
zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların işlevlerini ve kullanım
özelliklerini kavrar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma
uygundur.
10.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 62 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize zaman ve kip
çekimindeki birleşik yapıların fiile kazandırdığı anlam özelliklerini
kavratmaya yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilerden verilen cümlelerde geçen birleşik zamanlı fiillerin altını
çizmeleri, bu fiillerin cümlelere kazandırdığı anlamlara göre tabloyu
işaretlemeleri istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)
11.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 63 de bulunan
etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize zaman ve kip
çekimindeki birleşik yapıların fiile kazandırdığı anlam özelliklerini
uygulamaya yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında
öğrencilerden birleşik zamanlı fiilleri kullanarak “gereklilik, küçümseme,
olasılık, terk edilmiş bir alışkanlık, şart ve geçmiş zamanda gerçekleşmemiş
bir niyet” anlamına gelecek cümleler kurmaları istenmiştir. (Kazanım
belirtilmemiştir.)













































Hiç yorum yok:
Yorum Gönder