15 Aralık 2014 Pazartesi

2.TEMA : ATATÜRK








DERS KİTABI; UNUTULMAYAN HAFTA



1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 38 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin “tarih, medeniyet, milliyetçilik, cumhuriyetçilik, devletçilik, halkçılık, inkılapçılık, laiklik, sanat” kelimeleri ile ilgili etkinliği yapmalarını sağlayınız denmektedir. Çalışma kitabında iki farklı yönerge verilmiştir. Birinci yönergede kutu içinde verilen kelimeleri cümlelerde uygun yerlere yazmaları istenmiş, ikinci yönergede ise birinci yönergede yer alan kelimelerden birkaçını cümle içinde kullanmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin bağlamından hareketle kelime ve kelime gruplarının anlamlarını çıkarır, okuduğu metinde geçen kelime, deyim ve atasözlerini cümle içinde kullanır kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, kazanıma uygundur.











2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 39 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize okudukları metindeki hikâye unsurlarını bulmaya yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrenciye a. Okuduğunuz  hikâyede anlatım kimin ağzından yapılmaktadır? b. Hikâye nerede geçmektedir? c. Hikâyede geçen olaylar ne zaman gerçekleşmektedir? d. Hikâye kahramanları kimlerdir? Bu kahramanların özellikleri nelerdir? e. Siz hangi kahramanın yerinde olmak isterdiniz? Neden? Soruları sorulmuştur. Bu etkinlik ile, anlatımın kimin ağzından yapıldığını belirler, Olay, yer, zaman, şahıs, varlık kadrosu ve bunlarla ilgili unsurları belirler, Kendisini şahıs ve varlık kadrosunun yerine koyarak olayları, duygu, düşünce ve hayalleri yorumlar kazanımları hedeflenmektedir. Sorulan sorular ve etkinlik hedeflenen kazanım için uygundur.











3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 40 bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden okudukları metni kendi cümleleriyle, kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetlemelerini isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında okudukları metinde anlatılan olayı oluş sırasına göre kendi cümleleri ile özetlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, okuduklarını kendi cümleleriyle, kronolojik sıra ve mantık akışı içinde özetler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, kazanıma uygundur.













4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 40 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize öznel ve nesnel yargılar ifade eden cümleleri buldurmaya yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında çeşitli cümleler verilmiş, bu cümlelerden öznel yargı bildirenlerin başına “Ö”, nesnel yargı bildirenlerin başına “N” harfi koymaları istenmiştir. Bu etkinlik ile okuduklarındaki öznel ve nesnel yargıları ayırt eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, kazanıma uygundur ancak daha öncede aynı şekilde kullanılmıştır.









  

5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa  41 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden, dinledikleri metinden ve Atatürk'ün sanat, sanatçı ve insan sevgisi ile ilgili sözlerinden hareketle duygu, düşünce ve hayallerini yansıtan bir şiir yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında dinledikleri metinden hareketle Atatürk’ün sanata verdiği önemi belirten bir şiir yazmaları istenmektedir. Bu etkinlik ile şiir yazar, duygu, düşünce deneyimlerini yazarak ifade eder kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, kazanıma uygundur.












6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 41 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, büyük harflerin yazımı ile ilgili kuralları sezdirme etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere üç farklı yönerge verilmiş ilk yönerge de yazı ve resim örnekleri verilmiş ve bunların incelenmesi istenmiş, ikinci yönergede resimlerdeki yazılarda bir farklılık görüp görmediklerini, gördülerse bu farkın nasıl olduğu hakkında düşüncelerini yazmaları istenmiştir. Üçüncü ve son yönergede ise başlık ve alt başlıkların yazımında ne tür farklıklar gördüklerini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, duygu, düşünce, hayal, izlenim ve deneyimlerini yazarak ifade eder kazanımı hedeflenmektedir. Hedeflenen kazanım için hayal ve deneyimlerini yazacakları kısım eklenip etkinlik geliştirilebilir. Hedeflenen kazanım için uygundur.












7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 42 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize büyük harflerin kullanıldığı yerlerle ilgili bilgileri verdikten sonra kavrama ve uygulama etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki farklı yönerge verilmiştir ilk yönergede çeşitli görseller verilmiş, dergi, kitap ve makale adlarının açıklayıcı yazı ve levhaların yazımını incelemeleri bunlardan yazımı doğru olanların altına “D”, yanlış olanların altına ise “Y” yazmaları istenmiştir. İkinci yönergede ise yazımı yanlış olanları doğru şekliyle verilen noktalı yerlere yazmaları istenmiştir.(Kazanım belirtilmemiştir.)












8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 43 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize dilek kiplerinin kullanım özellikleri ile ilgili sezdirme etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında çeşitli cümleler verilmiş bu cümlelerde altı çizili fiillerin tablodaki hangi durumu bildirdiğini işaretlemeleri istenmiştir.(Kazanım belirtilmemiştir.) 












9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 43 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında, öğrencilerinize dilek kiplerinin kullanım özellikleri ile ilgili kavratma etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında çeşitli cümleler verilmiş, bu cümlelerin fiillerinde; gereklilik, dilek, şart, istek ve emir kiplerini belirten eklerin altını çizmeleri istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)











10.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 43 de bulunan etkinlik için öğretmenlik kılavuzunda öğrencilerinize dilek kiplerinin kullanım özellikleri ile ilgili pekiştirme etkinliğini yaptırınız. Emir kipinin eki olmadığını belirterek etkinlikte verilen her fiil ile bir cümle kurmalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında kutucuklarda yer alan fiilleri karşılarında verilen dilek kipleriyle çekimleyerek cümlede kullanmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)









11.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 44 de bulunan etkinlik için Öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden fiillerin olumlu, olumsuz, soru ve olumsuz soru çekimlerini sezdirmeye yönelik etkinliği yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında kutucuk içerisinde verilen cümleler arasında anlam farkları var mı bakmaları varsa bunun sebebini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, fiillerin olumlu, olumsuz, soru ve olumsuz soru çekimleriyle ilgili uygulamalar yapar kazanımı hedeflenmektedir. Hedeflenen kazanımda yer alan ‘’uygulamalar yapar’’ kısmı eksik kalmıştır. Etkinlik, öğrencilerden fiillerin olumlu, olumsuz, soru ve olumsuz soru çekimleriyle örnekler vermelerini isteyerek kazanıma uygun geliştirilebilir.









12.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 44 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize fiillerin olumlu, olumsuz, soru ve olumsuz soru çekimleri ile ilgili uygulama etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında, verilen fiilleri çekilmeleri, bu fiilleri birer cümlede kullanmaları istenmektedir. (Kazanım belirtilmemiştir.)










DERS KİTABINDA; ATATÜRK VE TÜRK DİLİ



1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 45 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında Atatürk'ün yabancı kökenli kelimelere karşılık Türkçe kelimelerin kullanılması hususuna önem verdiğini belirttikten sonra özellikle “Geometri” adlı kitabında matematik terimlerine Türkçe karşılık bulduğunu belirtiniz. Örnek olarak da verilen kelimeleri öğrencilerinizle paylaşınız :“Açı, dikdörtgen, artı, eksi, yarıçap, üçgen vb.” bu bilgilerden sonra öğrencilerinize çalışma kitabındaki ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilere bir paragraf verilmiş, paragrafı okuyup altı çizili kelimelerin yerine Türkçe karşılıklarını bulmaları ve paragrafı yeniden yazmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)










2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 45 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuzunda öğrencilerinize, okudukları şiire yönelik kelime çalışmasını yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında üç yönerge verilmiş, ilk yönergede bir tablo içerisine alınan ve okunan şiirde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin etmeleri istenmiştir. İkinci yönergede yine başka bir tabloya kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazmaları istenmiş, son yönergede ise tahminleri ile sözlük anlamlarını karşılaştırdıktan sonra bu kelimeleri cümle içerisinde kullanmaları beklenmektedir. Bu etkinlik ile,  metnin bağlamından hareketle kelime ve kelime gruplarının anlamlarını çıkarır, okuduğu metinde geçen kelime, deyim ve atasözlerini cümle içinde kullanır kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.










3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 46 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuzunda eş anlamlı kelimeleri kavramaları amacıyla öğrencilerinize üçüncü etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında verilen eş anlamlı kelimeleri örnekteki gibi eşleştirmeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, kelimeler arasındaki anlam ilişkilerini kavrayarak birbiriyle anlamca ilişkili kelimelere örnek verir kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik hedeflenen kazanımda istenen eşleştirme ile anlam ilişkilerini kavramalarına uygun, ancak öğrenciden hiçbir örnek istememesi ile anlamca ilişkili kelimelere örnek verir kısmı için eksik kalmıştır. Hedeflenen kazanım için etkinlik geliştirilmelidir. Bunun için öğrencilere ikinci bir yönerge verilip, birbiriyle anlamca ilişkili kelimelere örnekler vermesi istenebilir.












4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 47 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize büyük harflerin kullanımıyla ilgili uygulama etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilk yönergede tablo halinde verilen kitap, dergi, gazete adlarıyla levhaların yazılışları verilmiş, yazılışları doğru
olanlara “D”, yanlış yanlış olanlara “Y” işareti koymaları istenmiştir. İkinci yönergede ise yazımı yanlış olan kelimelerin doğru biçimini kutucuğa yazmaları ve bunları cümle içinde kullanmaları beklenmiştir. Bu etkinlik ile, yazım kurallarını kavrayarak uygular kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik kazanıma uygundur.











5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 47 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize zarflarla ilgili kavrama ve uygulama etkinliklerini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen cümlelerde noktalı yerleri zaman, soru, durum, yer-yön ve miktar bildirecek biçimde kutucuktaki uygun kelimelerle doldurmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, zarfların cümledeki işlevlerini fark eder, zarfları işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, kazanıma uygundur.











6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 48 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuzunda geçiş ve kazanımı beşinci etkinlik ile aynıdır. Çalışma kitabında ise öğrencilerden verilen cümlelerde geçen zarfların altını çizerek bunların cümleye kattığı anlamları yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik, zarfların cümledeki işlevlerini fark eder kazanımı  için uygun,  zarfları işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı için eksiktir. Bu eksikliğin giderilmesin için öğrencilerden zarfları istenilen işleve göre kullanabilecekleri örnekler yazmaları istenebilirdi.











7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 48 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize kelime türlerini ayırt etmeleri için ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilere bir paragraf verilmiş, bu paragrafı okuyup altı çizili kelime ve kelime gruplarını uygun bölümlere yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, kelimeleri cümlede farklı görevlerde kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.












8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 48 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize kelimelerin cümlede farklı görevlerde kullanılmasıyla ilgili pekiştirme etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen kelimeleri örnekteki gibi farklı türlerde cümle içinde kullanmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)











DERS KİTABINDA; ATATÜRK VE TÜRK TİYATROSU



1.ETKİNLİK:   Çalışma kitabında sayfa 49 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize metne yönelik kelime çalışmasını yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilkinde tablo içerisinde verilen kelimelerin anlamlarını tahmin etmeleri daha sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazmaları ve tahminleri ile karşılaştırmaları istenmiştir. İkinci yönergede ise, bu kelimeleri birer cümle içinde kullanmaları beklenmiştir. Bu etkinlik ile, metnin bağlamından hareketle kelime ve kelime gruplarının anlamlarını çıkarır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanım için uygundur.








2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 50 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden metnin konusu, ana fikri ve metne farklı başlıklar bulmaya yönelik etkinliği yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere üç farklı yönerge verilmiş, ilkinde okuduklarını metnin konusunu, ikincisinde metnin ana fikrini üçüncü ve son yönergede ise metne farklı başlıkları bulmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile metnin konusunu belirler, metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler, okuduğu metne farklı başlıklar bulur kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanımlara uygundur.









3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 50 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden amaç-sonuç cümleleriyle ilgili etkinliği yapmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilkinde amaç-sonuç bildiren bir cümle verilip okunması istenmiştir. İkinci yönergede ise verilen iki farklı cümleyi amaç-sonuç bildirecek şekilde tek bir cümle hâline getirmeleri beklenmiştir. Bu etkinlik ile, metindeki amaç-sonuç ilişkilerini fark eder kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.











4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 51 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizin okuduklarından hareketle duygu,düşünce ve hayal dünyalarını zenginleştirmek; onları etkin duruma getirerek yorum yapma ve fikir yürütme becerilerini geliştirmek amacıyla metin tamamlama yöntemini kullanınız. Bunun için öğrencilerinizden çalışma kitabında dördüncü etkinlikte verilen hikâyenin giriş bölümünü okumalarını daha sonra okuduklarından hareketle hikâyeyi tamamlamalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilerden giriş bölümü verilen hikâyeyi tamamlamaları istenmektedir. Bu etkinlik ile, yazma yöntem ve tekniklerini kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.












5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 53 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize elektronik postanın kullanımı ile ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, görsel olarak verilen elektronik postayı doldurarak yurt dışındaki bir arkadaşlarını 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgi kutlamalar için ülkemize davet etmeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, elektronik ortamdaki yazışmalarda biçim ile ilgili kurallara uyar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.










6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 54 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize kısa çizginin kullanımı ile ilgili sezdirme etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilk yönergede verilen cümleleri inceleyip bu cümlelerde kısa çizginin hangi amaçla kullanıldığını yazmaları istenmiştir. İkinci yönergede ise “Ankara-Van uçak seferleri hava muhalefeti dolayısıyla ertelendi.” cümlesinde kısa çizgi yukarıda yer alan cümlelerdeki göreviyle mi kullanılmış, eğer farklı kullanılmışsa hangi amaçla kullanılmış olabilir? diye sorulup cevaplandırmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmiştir. Bu etkinliği, kısa çizginin istenilen anlamında öğrencilerden örnek cümleler yazmaları şeklinde düzeltirsek hedeflenen kazanıma çok daha uygun olacaktır. Çünkü o zaman öğrenci, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanmış olacaktır.










7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 54 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize kısa çizgi ile ilgili kavrama ve pekiştirme etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında verilen metni okuyup kısa çizginin kullanılması gereken yerlere “-” işaretini koymaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)












8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 54 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, ek fiillerin işlevlerine uygun kullanılmasına yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen isimlere geçmiş zaman (-dı, / -mış), geniş zaman (-dır / -dir) ve şart kip (-sa/-se) eklerini getirerek bunları birer cümlede kullanmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, ek fiili işlevine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.









9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 55 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize ek fiilin işlevi ile ilgili uygulama etkinliğini yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilerden verilen kelimelere ek fiil ekleri getirerek konusu “ilkbahar” olan bir paragraf yazmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)











DERS KİTABINDA; MİLLİ KÜLTÜR


1.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 56 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden etkinlikte gördükleri fotoğrafları incelemelerini ve bu fotoğraflara uygun isimler bulmalarını isteyiniz. Fotoğraflar hakkında öğrencilerinizi konuşturunuz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere çeşitli görseller verilmiş, fotoğrafları inceledikten sonra fotoğrafların içeriklerine göre onlara uygun isimler vermeleri fotoğraflardan neler anladıklarını arkadaşlarına anlatmaları istenmiştir. ( Kazanım belirtilmemiştir.)










2.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 57 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında bir yazının temeli olan düşünceye ana fikir, ana fikri çeşitli yönlerden destekleyen fikirlere de yardımcı fikir denildiğini hatırlatınız. Öğrencilerinizden metinde geçen yardımcı fikirleri bulmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen paragraftan hangi yardımcı fikirler çıkarılabileceğini verilen tabloda işaretlemeleri istenmiştir. Bu etkinlik ile, dinlediklerindeki/izlediklerindeki yardımcı fikirleri/duyguları belirler kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.










3.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 57 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize dinledikleri metinle ilgili soruları cevaplamaya yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden, verilen soruları dinledikleri metne göre cevaplamaları istenmiştir. Sorular şu şekildedir; Dinlediğiniz metnin konusu nedir? Metnin başlığı ile içeriği arasında nasıl bir ilişki vardır? Atatürk'ün sözlerinden birini bu metne başlık olarak verecek olsanız hangisini seçerdiniz? Niçin? Bu etkinlik ile, Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu belirler, Dinlediklerinin/izlediklerinin başlığı/adı ile içeriği arasındaki ilişkiyi ortaya koyar kazanımları hedeflenmektedir. Etkinlik sorulan sorular ile, hedeflenen kazanıma uygundur.












4.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 58 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden çalışma kitabında eksik verilmiş metni okumalarını, okuduklarından hareketle duygu ve düşüncelerini yazarak metni tamamlamalarını söyleyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere bir metin verilmiş, metni okuyup burada ele alınan konuyu kendi duygu ve düşünceleri ile pekiştirerek metni tamamlamaları istenmiştir. Bu etkinlik ile,  Atatürk’ün millî ahlâk konusundaki görüşleri ile ilgili bir metin okunarak/dinlenerek/izlenerek millî ahlâk ve millî birlik arasındaki ilişki açıklanacaktır kazanımı hedeflenmektedir. Öğrencilerden ele alınan konuyu kendi duygu ve düşünceleri ile pekiştirerek metni tamamlamaları istenmiş, millî ahlâk ve millî birlik arasındaki ilişki açıklayacak bir yönlendirme verilmemiştir. Etkinlik hedeflenen kazanım için eksik kalmıştır.











5.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 59 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize Atatürk'ün “Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür.” sözünü doğrudan desteklemeyen paragrafı bulmaya yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında ise öğrencilerin verilen paragraflardan hangisinin Atatürk'ün “Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli millî kültürdür.” sözü ile doğrudan ilişkili olmadığı sorulup, bulunan cevabı işaretlemeleri istenmiştir. ( Kazanım belirtilmemiştir.)













6.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 59 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinizden çalışma kitabında verilen anıyı okuyup Atatürk'ün millî kültüre verdiği önemi gösteren cümleleri bulmalarını ve bu cümleler ile ilgili düşüncelerini yazmalarını isteyiniz denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilk yönergede öğrenciden verilen anıyı okuyup Atatürk’ün millî kültüre verdiği önemi gösteren cümlelerin altını çizmeleri istenmiş, ikinci yönergede ise işaretledikleri cümle ya da cümlelerle ilgili düşüncelerini yazmaları beklenmiştir. Bu etkinlik ile, Atatürk’ün millî kültürün korunması ve geliştirilmesi için yaptığı çalışmaları konu alan bir metin okunarak/dinlenerek/izlenerek Atatürk’ün millî kültür konusundaki görüşlerinden örnekler verilecektir. Millî kültürümüzün yaygınlaştırılması konusunda bize düşen görevlerin neler olduğu açıklanacaktır kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, Atatürk’ün millî kültür konusundaki görüşlerinden örnekler verilmesini ilk yönergede sadece verilen anıyı okuyup Atatürk’ün millî kültüre verdiği önemi gösteren cümlelerin altını çizmeleri istemekle kalmayıp , öğrencilerden konu ile ilgili önceden bir araştırma istenip, daha sonra öğrencilerin sınıf içinde bunları paylaşmaları istenerek çeşitlendirilebilirdi. İkinci yönergede ise işaretlenen cümleler ile ilgili düşüncelerini açıklanması istenen öğrencilere kazanıma uygun olarak millî kültürümüzün yaygınlaştırılması konusunda bize düşen görevlerin neler olduğu açıklayacakları
bir yazı yazmalarını isteyen yönerge verilse kazanıma daha uygun olacaktır.









7.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 60 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize yay ayracının kullanıldığı yerleri sezdirmek amacıyla ilgili etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere iki yönerge verilmiş, ilk yönergede verilen yay ayracın kullanıldığı yerlerin altını renkli kalemle çizmesini, ikinci yönergede ise yay ayraçlar birinci yönergede verilen ifadelerde hangi amaçla kullanılmış olabileceği sorulmuştur. Bu etkinlik ile, noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanır kazanımı hedeflenmektedir. Bu etkinlik öğrencinin kazanımda belirtilen noktalama işaretlerini işlevlerine uygun olarak kullanması için yay ayracının istenilen amaçlarla kullanıldığı öğrenci örnekleri ile zenginleştirilebilir.










8.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 60 da bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize, yay ayracı uygulamaya yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere bir metin verilmiş, metnin uygun yerlerinde yay ayraç kullanmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir. )









9.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 61 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize zaman ve kip çekimindeki birleşik yapıların fiile kazandırdığı anlam özelliklerini sezdirmeye yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilere üç farklı yönerge verilmiş, ilk yönergede öğrencilerden verilen cümlelerde altı çizili eklere dikkat ederek cümleleri okumaları istenmiş, ikinci yönergede bu ekleri cümlelerden çıkardığımızda cümlelerin anlamında bir değişiklik oluyor mu? diye sorulmuş, oluyorsa cümlelerin anlamında olan değişikliği yazmaları istenmiştir. Üçüncü ve son yönergede ise bu eklerin cümlenin anlamını nasıl etkilediğini yazmaları istenmiştir. Bu etkinlik ile, zaman ve kip çekimlerindeki birleşik yapıların işlevlerini ve kullanım özelliklerini kavrar kazanımı hedeflenmektedir. Etkinlik, hedeflenen kazanıma uygundur.










10.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 62 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize zaman ve kip çekimindeki birleşik yapıların fiile kazandırdığı anlam özelliklerini kavratmaya yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden verilen cümlelerde geçen birleşik zamanlı fiillerin altını çizmeleri, bu fiillerin cümlelere kazandırdığı anlamlara göre tabloyu işaretlemeleri istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)









11.ETKİNLİK: Çalışma kitabında sayfa 63 de bulunan etkinlik için öğretmen kılavuz kitabında öğrencilerinize zaman ve kip çekimindeki birleşik yapıların fiile kazandırdığı anlam özelliklerini uygulamaya yönelik etkinliği yaptırınız denmektedir. Çalışma kitabında öğrencilerden birleşik zamanlı fiilleri kullanarak “gereklilik, küçümseme, olasılık, terk edilmiş bir alışkanlık, şart ve geçmiş zamanda gerçekleşmemiş bir niyet” anlamına gelecek cümleler kurmaları istenmiştir. (Kazanım belirtilmemiştir.)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder